Úgy gondolom, hogy a Lucent üzletáganként eladva többet érne, mint egyben -- véli Torbjörn Nilsson, a svéd Ericsson stratégiai üzletfejlesztési és marketingalelnöke. Más távközlési óriásokhoz hasonlóan az Ericsson is szeretné megszerezni a Lucent néhány üzletágát vagy akár az egész társaságot. Egy New York-i elemző szerint a befektetési bankok ajánlatok sokaságával árasztják el a Lucentet, melynek vezetői nyitottak a kreatív megoldások iránt.
Míg az amerikai cég legfőbb termékének számító vonalkapcsolt hálózati berendezések piaca zuhanórepülésben van, más üzletágak jó eredményeket érnek el. Ilyen például a mobilhálózatok berendezéseit gyártó rész, mely a Lucent vonzerejét nagyban növeli. A cég részbeni vagy teljes felvásárlására szakértők szerint inkább európai, mint tengerentúli társaságok esélyesek. Nilsson nem titkolja, hogy az Ericsson és a Lucent mobilegysége rendkívül erős kombinációt hozna létre. Szakértők szerint ugyanezen ok miatt a Nokia is versenybe szállna a Lucentért.
Egyelőre azonban az amerikaiak nem akarják feldarabolni vállalatukat. Az üzletágankénti eladás szerintük papíron valóban több pénzt hozna a részvényeseknek, adózási szempontok miatt viszont el is vesztenék az összeg nagy részét. Az európai kérők esetében ugyanakkor a versenyhivatali engedély beszerzése is kétséges lenne. Az Ericsson beszállásával ugyanis egy kézbe kerülne az amerikai mobilhálózati piac 65 százaléka.
Az Alcatel esetében könnyebb lehet a helyzet, hiszen szakértői becslések szerint az összefonódással nem alakulna ki döntő fölény egyik érintett szegmensben sem. A legnagyobb, mintegy 51 százalékos piaci részesedést a DSL technológiában tudná felmutatni az Alcatel--Lucent páros. Nagy az átfedés viszont a két cég termékportfóliójában. Szakértők szerint ezért az Alcatel valószínűleg saját technológiáját kényszerítené rá a Lucentre, és leállítaná számos amerikai termék gyártását. A franciáknak ugyanis elsősorban a tengerentúli ügyfelek Lucenten keresztüli megszerzése a célja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.