A munkavállalók képviselői szerint nincs szükség gyárbezárásra, s ilyen szellemben tárgyaltak a cégvezetéssel az Opel újjászervezéséről.
Az Adam Opel AG vezérigazgatója által a felügyelőbizottságnak bemutatott Olympia-tervben ugyanakkor még az szerepelt, hogy a terv keretében már korábban bejelentett intézkedések mellett szükség van az Opel és a GM európai gyártókapacitásának további 15 százalékos csökkentésére 2003 végéig, ami miatt 300-350 ezerrel kevesebb autót bocsát ki a márka. Ehhez -- áll a tervben -- be kell zárni egy nagy összeszerelő üzemet, vagy pedig karcsúsítani kell több gyárat.
A végső döntéshez persze nemcsak a fehérgallérosok, hanem az alkalmazottak egyetértése is szükséges. Az utóbbiak nyilván erőteljesen érvényesítették is érdekeiket a jelentős fémmunkás-szakszervezeten, az IG Metallon keresztül a felügyelőbizottságba delegált Thomas Klebe által.
A General Motors Europe európai munkavállalói fórumával folytatott tegnapi bizottsági értekezleten a vezetőség és a munkavállalók képviselői megegyeztek abban, hogy a kapacitáscsökkentést üzembezárás nélkül hajtják végre. A létszámleépítésre ugyanakkor szociálisan elfogadható módszereket keresnek, mint például a korai nyugdíjazási és a szeparációs program. Így elkerülhetővé teszik a kényszerű elbocsátásokat, mégis elvezetnek a szükséges átszervezéshez.