Az adósságrendező szervezet központja jelenleg Bécsben működik. Januártól a néhány fős iroda a MÁV Rt. bevételi igazgatóságán kap majd helyet, s a szükséges szoftvert is a cég munkatársai készítik el. A vasúttársaság az UIC-vel köt szerződést, mely egyelőre egy évre szól majd. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy ez elismerés a MÁV-nak, mely konkrét projektek kidolgozásával igyekszik segíteni a probléma megoldását. Hozzátette, hogy a pénzforgalom nélküli adósságrendezésben már értek el eredményeket, ezt jelzi, hogy ily módon 1993-tól napjainkig 414,6 millió euróval sikerült csökkenteni az európai vasúttársaságok adósságait.
A tartozások jó részét a jugoszláv vasút -- 1992 és 95 között az összeg 152,5 millió euró volt, ami kamattal együtt 244 millió -- halmozta fel, s legnagyobb hitelezőjük a MÁV. Benczédiné kiemelte, jelentős lépés, hogy az UIC pénzügyi bizottsága is elfogadta a MÁV javaslatát, miszerint a jugoszláv vasutak régi adósságát tartalmazó mérlegét aktualizálják, és kamatot számítsanak fel a tőketartozás után. A jugoszláv vasút képviselőivel egyébként a közeljövőben ismét tárgyalnak. A közelmúltban megállapodtak a horvát vasúttal. A HZ vállalta, hogy az adósságrendezés fejében a MÁV öt mozdonyt bérel, valamint tíz magyar személykocsit horvát járműjavítóban újítanak fel. Ezen kívül a Koncar cég villamos előfütő telepet létesít a Déli pályaudvaron, s szó van arról, hogy a horvát vasút a téli menetrend időszakában egy teljesen horvát kocsikból álló szerelvényt közlekedtet a MÁV vonalain, s a kocsik használati díját a tartozás csükkentésére fordítja.
A tervek szerint az adósságtörlesztés 2002-ig rendeződik. Kedvező, hogy tavaly a macedón és a bosnyák vasúttal is sikerült megállapodni az adósság törlesztéséről.