BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet költünk ruhára, lábbelire

Nő a ruházati cikkek forgalma. A háztartások beszerzései 2001 első hat hónapja során értékben 15, darabban 7,5 százalékkal nőttek a tavalyi azonos időszakhoz képest. A növekedés oka: gyakrabban vásárolunk, s a vásárlásnál többet költünk -- állapítja meg a GfK FashionScope 2001 című tanulmánya, amit szakmai fórumon ismertettek Budapesten.

A háztartások beszerzéseinek értéke ruházati cikkekből megközelítette az első fél évben a 110 milliárd forintot. Így valószínű, hogy a piac mérete az idén elérheti a 250 milliárdot. A téli ruházati cikkek ugyanis általában drágábbak, az év végi többletjövedelmek pedig megnövelik a vásárlóerőt, és a karácsony is ösztönzi a fogyasztást. Tavaly a háztartások 220 milliárd forintot költöttek öltözködésre.
A ruházati cikkek forgalmán belül mind mennyiségben, mind értékben nőtt a cipő részesedése. Csökkent viszont a fehérnemű részaránya. Összesen 32 milliárd forintot költöttek a háztartások cipőre az idén az első hat hónapban. Felsőruházatra 54, alsóruházatra pedig 15 milliárdot -- állapította meg Horváth Annamária, a GfK cégvezetője.
Mennyiségben a háztartások összesen 80,3 millió ruhadarabot vásároltak hat hónap alatt. Egy-egy darab átlagára felsőruházatnál 2600, alsóruházatnál 340, cipőnél pedig páronként 3730 forint volt.
A szervezett kereskedelem térnyerését jelzi, hogy csökkent az utcai árusok és piacok mennyiségi részesedése a forgalomból, és nőtt az általános ruházati szaküzleteké, valamint hipermarketeké. Utóbbiak pozíciójának erősödése figyelemre méltó, hiszen tavaly értékben még 5 százalékkal részesedtek a ruházati cikkek forgalmából, az idén az első fél évben viszont már 7 százalékkal. Mennyiségi növekedési mutatóik pedig 6-ról 9 százalékra emelkedtek.
Január--júniusban a háztartások 73 százaléka vásárolt legalább egy ruhadarabot vagy cipőt -- derül ki a GfK adataiból. Ez a mutató némi csökkenést jelez a tavalyi azonos időszak 77 százalékával szemben.
A ruházati termékek legintenzívebb vásárlói havonta átlagosan 14 000 forintot költenek öltözködésre. Ők jellemzően magas jövedelmű, nagyobb városok háztartásaiban élő középkorúak vagy fiatalok.
A ruházati piac adatait a GfK FashionScope részlege tárja fel, a háztartás paneladatai alapján. A panelt a teljes magyar lakosságot több szempontból reprezentáló 2000 háztartás alkotja, amelyekben folyamatosan vezetik a bevásárlások naplóját.

Nő a ruházati cikkek forgalma. A háztartások beszerzései 2001 első hat hónapja során értékben 15, darabban 7,5 százalékkal nőttek a tavalyi azonos időszakhoz képest. A növekedés oka: gyakrabban vásárolunk, s a vásárlásnál többet költünk -- állapítja meg a GfK FashionScope 2001 című tanulmánya, amit szakmai fórumon ismertettek Budapesten. Munkatársunktól-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.