Mint arról lapunk is folyamatosan beszámolt, a Tempus és vele a CIA ügynökség felvásárlására múlt év nyarán először a francia Havas tett ajánlatot a részvényeseknek, a WPP - magasabb árfolyamot garantálva - erre tette meg a maga ellenajánlatát. A reklámipar recesszióját látványosan felerősítő szeptemberi terrortámadás után azonban az Havas visszalépett, és a WPP is megpróbált volna kibújni a kötelezettség alól, de ehhez nem tudta megszerezni a londoni tőzsdei intézmények jóváhagyását. A 92 országban 950 kirendeltséggel és számos önálló márkaként fellépő ügynökségével (a legismertebbek közül ilyen például a az Ogilvy and Mather vagy a Burson Marstellar) jelen lévő WPP tavaly Ázsiában, Latin-Amerikában és Európában egyaránt igyekezett felvásárlással is bővíteni pozícióit. Egyik jelentékeny szerzeménye az amerikai W Penn, Schoen and Berland Associates washingtoni választási cég, amely valaha Bill Clintonnak, legutóbb pedig a nemrég megválasztott új New York-i polgármester, Michael Bloomberg kampányában is dolgozott.
Kommunikációs vállalatcsoport, a WPP hajtotta végre tavaly a legtöbb felvásárlást. Múlt évi akciói alapján Sir Martin Sorrel globális hirdetési holdingját helyezte a második helyen a Vivendit kiemelő toplistája élére a brit Financial Times. A WPP tavaly január 1-je és november 30-a között 27 tranzakciót hajtott végre, összesen 51,2 milliárd dollár értékében. Ebből a legnagyobb port felverő akvizíció még 10 százalékot sem képvisel, mégis, a Tempus megszerzése - amely 491 millió dollárjába került a WPP-nek - jelentette a holding számára a legnagyobb, bár nem mindig előnyös publicitást. Acsay Judit-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.