BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Használtautó-üzletben a Daimler

Saját használtautó-kereskedelmi hálózatot épít ki a német-amerikai DaimlerChrysler (DC) a nagy németországi autógyárak közül elsőként. A Handelsblatt beszámolója szerint a Motormeile névre hallgató hálózatot működtető társaság a tervek szerint az idén márciusban jön létre a DC leányvállalataként, s mint a konszern szóvivője elmondta, nemcsak saját, hanem más autómárkák adásvételével is foglalkoznak majd. Mindamellett a cég elsősorban a fiatalabb évjáratokra összpontosít, két-három évnél idősebb autókkal nem igazán akar kereskedni, mert ebben már nem lát üzleti lehetőséget.

A DaimlerChrysler egyelőre nem árult el részleteket arról, hogy mennyit fordít a használtautó-ágazat kiépítésére és az országban hány helyen lesznek kereskedések, ezekről a kérdésekről várhatóan február közepén nyilatkozik a vállalat.

Szakmai körökben általános a nézet, hogy ezzel a lépéssel a Daimler megelőzheti versenytársait, hiszen Németországban jelenleg nincs még egy ilyen "márkás" használtautó-kereskedelmi hálózat.

Németországban a használt autók elsősorban a magánkereskedelemben cserélnek gazdát, s a Daimler nem is ebben a szegmensben, hanem általában a már a piacon lévő kereskedőknek jelent konkurenciát. Az elsősorban az USA-ban értékesítési gondokkal küszködő autóipari konszern minden lehetőséget megragad, hogy javítsa jövedelmezőségét. Erre jó alkalmat nyújt a használtautó-kereskedelem, hiszen a neves piacfigyelő, az Eurotax Schwacke szakértői szerint az utóbbi időben stabilizálódtak a használtautó-árak Németországban, miután az elmúlt néhány évben erőteljesen zuhantak.

Saját használtautó-kereskedelmi hálózatot épít ki a német-amerikai DaimlerChrysler (DC) a nagy németországi autógyárak közül elsőként. A Handelsblatt beszámolója szerint a Motormeile névre hallgató hálózatot működtető társaság a tervek szerint az idén márciusban jön létre a DC leányvállalataként, s mint a konszern szóvivője elmondta, nemcsak saját, hanem más autómárkák adásvételével is foglalkoznak majd. Mindamellett a cég elsősorban a fiatalabb évjáratokra összpontosít, két-három évnél idősebb autókkal nem igazán akar kereskedni, mert ebben már nem lát üzleti lehetőséget. Kvassinger Klára-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.