Ebben az évben 5-6 tengerjáró hajót gyárthatnak a komáromi hajógyárban. Ezek közül három előkészítése már megkezdődött, a megrendelők az üzlet finanszírozási háterének megteremtésén dolgoznak. Radi Bertalan, az anyavállalat két évvel ezelőtti csődje után és annak technikai, technológiai hátterén újjáalakult gyár ügyvezető igazgatója a Világgazdaság érdeklődésére elmondta, hogy a kilencvenes évek közepén még három és fél ezer embert foglalkoztató társaság 1996-ban is 16 hajót készített. A korábban folyami eszközökre szakosodott társaság - évente 20-25, többek között kotró- és egyéb hajót bocsátottak vízre - a jövedelmezőség javítása érdekében szinte kizárólag tengerjárókra állt át.
Saját tervek és gyártási technológia alapján készülnek a 300-350 tonnás teherhajók, amelyek méretének gyakorlatilag csak a Duna mélysége szab határt.
A 2000. évi hajógyári csőd után tavaly áprilisban indult újra a termelés, ma 900 embert foglalkoztatnak a korábbi alkalmazottak közül. A csonka évben egy tengeri hajót készítettek el a német Briese Schiffahrts hajókereskedő cég megrendelésére. A hajó "ikertestvére" is rövidesen elkészül, várhatóan márciusban kerülhet vízre.
Radi Bertalan érdeklődésünkre elmondta, a Dunán ebben a méretkategóriában vélhetően egyedülállóan jó infrastruktúrával rendelkeznek. Egy időben összesen akár 12 hajón is dolgozhatnának, ehhez hét fedett, két nyitott állásuk, illetve három sójaterük van.
A kilencvenes évek közepén még évi 3,5 milliárd koronás forgalmú cég (1 szlovák korona = 5,77 forint) ügyvezető igazgatója ebben az évben 600-800 millió koronás árbevételre és szerény nyereségre számít. A hónap végén zárul egyébként az állami vagyonkezelő társaság által a hajógyár privatizációjára meghirdetett pályázat, amelyen Radi Bertalan információi szerint tíz befektető tett ajánlatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.