A kelet-közép-európai térségben elsőként Magyarországon kezd regionális repülőterek építésébe az amerikai Miltac Ltd., amelyek közül egyelőre a Fejér megyei Csákváron tervezett légikikötő, a Floriana International Airport terve nyilvános. További három repülőtér korszerűsítését is fontolgatja a cég, ám ezeket Österreicher Tamás egyelőre nem kívánta megnevezni.
Az állami tulajdonú területen tervezett csákvári beruházás 180-200 millió dollárba kerül. Első lépésben egy 2600 méteres kifutópálya épül, az évi egymillió utas befogadásra képes terminál, a repülőgépek fogadására és szervizelésére alkalmas kiszolgálóépületek, valamint az évi ötvenezer tonna - napi nyolckamionnyi - áru továbbításához szükséges infrastruktúra. A repülőtér - amely középkategóriás gépek fogadására lesz alkalmas - sötétedés után és rossz látási viszonyok esetén is fogadhat majd gépeket, csaknem 120 millió dollárból. A kivitelezés - a környezetvédelmi hatástanulmány, valamint az engedélyek megszerzésének függvényében - 2003-ban kezdődne, s 2005 tavaszán leszállhatnának az első gépek. A piac igényeitől függően további fejlesztések sem kizártak. További 60-80 millió dolláros ráfordítás esetén a repülőtér végleges befogadóképessége évi 3 millió utas és 100 ezer tonna áru lenne.
A finanszírozó a dél-afrikai ABSA Corporate Bank, a kivitelező a Siemens AG. Az üzemeltetés formájáról még nincs döntés. Felmerült, hogy a Miltac Ltd. az államtól száz évre koncesszióba kapja az objektumot, illetve, hogy közös céget hoz létre vele, amelybe az állam a földterülettel szállna be. A beruházás a működés nyolcadik évében ígér nyereséget.
Csákváron lenne a Miltac Ltd. térségbeli reptérhálózatának a központja. Három további repülőteret is építene a cég, amely Albániában is dolgozik egy hasonló munkán, de van ajánlata Csehországból és Szlovákiából is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.