BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Politikai adatbázis az AGB-nél

Egyelőre kísérleti jelleggel vezette be, de igény esetén február 1-jétől rendszeres napi szolgáltatásként is kínálja az AGB politikusok, pártok, illetve politikai témájú vagy jelentőségű televíziós műsorok, választási hirdetések adatait. A politikai GRP elvezésű szolgáltatást kimondottan a választási kampányok hatékonyságának folyamatos ellenőrzésére fejlesztették ki. Ennek megfelelően az adatok az országgyűlési választások lezárulásáig érhetők el, de amennyiben igény van rá, az AGB az önkormányzati választások végéig is kiterjeszti.

A napi mérések 48 órán belül továbbított eredményéből megtudható például, hogy a képernyőre kerülő politikai szereplők az adott műsorkörnyezetben a választókorú közönség mint célcsoport körében mekkora nézettséget értek el, illetve hogy az egyes személyiségeken keresztül adott célcsoportokból hányan találkozhattak pártok, civil vagy egyéb szervezetek üzenetével. A program nemcsak a saját akciók tervezésére, hanem úgymond "konkurenciafigyelésre" is alkalmas: részletesen nyomon lehet követni például, hogy egy adott napon (vagy más időszakban) hányan, milyen szervezetek képviseletében mennyi ideig szerepeltek a képernyőn, kik és mikor érték el a legtöbb nézőt. Mód van úgynevezett közönségprofil készítésére is, amelyből kiderül, hogy az egyes politikusok például lakóhely vagy foglalkozás szerint megkülönböztetett csoportokban milyen arányban szereztek nézőket televíziós szereplésükkel, illetve azt, hogy nézőik között az adott demográfiai csoport a társadalom egészében képviselt arányához képest mennyire reprezentált. Dömötör Sándor, a szolgáltatás fejlesztője szerint a politikai GRP módszerében a tévéműsorokra vonatkozó általános adatszolgáltatás technológiáját követi. Nincs tudomása arról, hogy a módszert külföldön hasonló célra használták volna, de tervezik, hogy az olasz AGB mintegy húsz országból álló hálózatának figyelmét is felhívják az ötletre. A szakember a potenciális ügyfelekről értelemszerűen nem kívánt tájékoztatást adni.

Egyelőre kísérleti jelleggel vezette be, de igény esetén február 1-jétől rendszeres napi szolgáltatásként is kínálja az AGB politikusok, pártok, illetve politikai témájú vagy jelentőségű televíziós műsorok, választási hirdetések adatait. A politikai GRP elvezésű szolgáltatást kimondottan a választási kampányok hatékonyságának folyamatos ellenőrzésére fejlesztették ki. Ennek megfelelően az adatok az országgyűlési választások lezárulásáig érhetők el, de amennyiben igény van rá, az AGB az önkormányzati választások végéig is kiterjeszti. VG-Összefoglaló-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.