December 6-i budapesti látogatása alkalmával ugyanis a cégalapító még arról beszélt, hogy a tavalyi 83 ezerrel szemben ez évben 100 ezer gépkocsi készül a Magyar Suzuki Rt.-nél. Igaz, egy évvel ezelőtt is 100 ezer autó kibocsátását tervezte a társaság az elmúlt évre. A márka kereskedőhálózatától kapott értesüléseink szerint ugyanakkor 2003-ban az egyelőre Japánból importált Ignis, illetve annak egy változata kerül az esztergomi gyártósorra.
Szuzuki Oszamu borúlátó bejelentése talán összefüggésben van azzal, hogy noha tavaly Nyugat-Európában összességében bővült a személyautó-értékesítés, a legerősebb piac, Németország 1,1 százalékos forgalomesést könyvelt el. Másrészt a nyolcvanas évek derekán tervezett Swift is egyre nehezebben veszi fel a versenyt a konkurenciával.
Mindenesetre Japán legnagyobb miniautó-gyártója, a Suzuki azt tervezi, hogy a hazai piacon 660 ezer kocsit ad el, 6 százalékkal többet, mint 2001-ben. Ez a legnagyobb mennyiség lenne a cég történetében - mondta az elnök, hozzátéve: a hónap végén bemutatandó Alto Lapintól várja az értékesítés fellendülését. A társaság a miniautók iránti kereslet élénkülését várja Japánban, s 1,9 milliós becslésével még a távol-keleti ország autógyártó-szövetségének 1,83 milliós prognózisát is felülmúlja.
Világszerte ugyanakkor 9 százalékos eladásbővüléssel számol a cég, ami összesen 1,77 millió Suzuki eladását jelentené.
Magyarországon és Kanadában valószínűleg csökkenni fog az idén a Suzuki-autógyárak termelése, míg komoly felfutás várható Ázsiában - jelentette ki a társaság elnöke, Szuzuki Oszamu tokiói sajtótájékoztatóján. A Reuters tudósítása nem tér ki a részletekre, s a Magyar Suzuki Rt. nem kommentálta a hírt, amely ellentétben áll a korábbi tervekkel. Demeter Kálmán-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.