A francia EDI, Európa legnagyobb rádiós csoportja százszázalékos tulajdonában lévő Rádió 1 az eddig használt 100,3-es frekvencia helyett mától a 103,9-esen fogható. Többek között ezt a változást is kommunikálja szintén ma induló, több tíz millió forint értékű kampánya keretében a csatorna - tájékoztatta a Világgazdaságot Márton Dávid, a Rádió 1 ügyvezetője. Márton hangsúlyozta, hogy az óriásplakátot, sajtóhirdetést és eseménymarketinget egyaránt magában foglaló akciónak természetesen célja a Rádió 1 hallgatottságának növelése is, elsősorban a csatorna célcsoportjában, a 15-35 éves korosztályban.
Erre elsősorban azért van szükség, mert az igazgató szerint a Rádió 1 még nem tudta elérni a hosszú távon tervezett lefedettségi szintet. E szempontból kedvező változás: amikor a Budapest 1 1999-ben megpályázta a műsorszórás lehetőségét, az eddig rendelkezésére álló 100,3-es frekvenciánál jobb minőségű sugárzási lehetőséget nyertek el, és olyanra is kötöttek szerződést. Ezt azonban az ORTT az induláskor nem tudta biztosítani számukra. Így fordulhatott elő, hogy a Rádió 1 sugárzási ereje a főváros területének mintegy 30 százalékán a kielégítőnek semmiképp nem mondható 56 decibel alatt maradt. A korrekciót egy éven belül ígérték, de technikai okokból csak most kerülhetett rá sor. Arra a kérdésünkre, hogy az elviselt hátrányokért kaptak, illetve kérnek-e kompenzációt a médiahatóságtól, Márton válasza nemleges volt, mert - mint mondotta - azzal együtt, hogy három évig fizették a jobb sugárzási lehetőségért járó koncessziós díjat egy roszszabbért, az elszenvedett hátrányt nehéz volna minden részletében pontosítani.
A Rádió 1 vezetőjének várakozása szerint a magyar rádiós piac 2002-ben fejlődni fog, s az év végére emelkedik a csatornák részesedése a hirdetési tortából is. Ezt jelzi a hallgatóság más csatornáknál is tapasztalható számbeli növekedése, de a kevező változást a műsorszolgáltatók mind kifinomultabbá váló termékei, illetve az ugyancsak részletesebb mérések is támogatják.
Márton a magyar reklámpiac értékét a hazai GDP egy százalékában határozza meg, ez az arány nemzetközi viszonylatban is fejlettnek számító piacot jelent. A Rádió 1 jelenlegi műsor-szolgáltatói szerződése 2006-ig szól, ezt követően további öt évre hosszabbítható.
acsay judit
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.