BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mától új frekvencián a Rádió 1

A francia EDI, Európa legnagyobb rádiós csoportja százszázalékos tulajdonában lévő Rádió 1 az eddig használt 100,3-es frekvencia helyett mától a 103,9-esen fogható. Többek között ezt a változást is kommunikálja szintén ma induló, több tíz millió forint értékű kampánya keretében a csatorna - tájékoztatta a Világgazdaságot Márton Dávid, a Rádió 1 ügyvezetője. Márton hangsúlyozta, hogy az óriásplakátot, sajtóhirdetést és eseménymarketinget egyaránt magában foglaló akciónak természetesen célja a Rádió 1 hallgatottságának növelése is, elsősorban a csatorna célcsoportjában, a 15-35 éves korosztályban.

Erre elsősorban azért van szükség, mert az igazgató szerint a Rádió 1 még nem tudta elérni a hosszú távon tervezett lefedettségi szintet. E szempontból kedvező változás: amikor a Budapest 1 1999-ben megpályázta a műsorszórás lehetőségét, az eddig rendelkezésére álló 100,3-es frekvenciánál jobb minőségű sugárzási lehetőséget nyertek el, és olyanra is kötöttek szerződést. Ezt azonban az ORTT az induláskor nem tudta biztosítani számukra. Így fordulhatott elő, hogy a Rádió 1 sugárzási ereje a főváros területének mintegy 30 százalékán a kielégítőnek semmiképp nem mondható 56 decibel alatt maradt. A korrekciót egy éven belül ígérték, de technikai okokból csak most kerülhetett rá sor. Arra a kérdésünkre, hogy az elviselt hátrányokért kaptak, illetve kérnek-e kompenzációt a médiahatóságtól, Márton válasza nemleges volt, mert - mint mondotta - azzal együtt, hogy három évig fizették a jobb sugárzási lehetőségért járó koncessziós díjat egy roszszabbért, az elszenvedett hátrányt nehéz volna minden részletében pontosítani.

A Rádió 1 vezetőjének várakozása szerint a magyar rádiós piac 2002-ben fejlődni fog, s az év végére emelkedik a csatornák részesedése a hirdetési tortából is. Ezt jelzi a hallgatóság más csatornáknál is tapasztalható számbeli növekedése, de a kevező változást a műsorszolgáltatók mind kifinomultabbá váló termékei, illetve az ugyancsak részletesebb mérések is támogatják.

Márton a magyar reklámpiac értékét a hazai GDP egy százalékában határozza meg, ez az arány nemzetközi viszonylatban is fejlettnek számító piacot jelent. A Rádió 1 jelenlegi műsor-szolgáltatói szerződése 2006-ig szól, ezt követően további öt évre hosszabbítható.

acsay judit

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.