A visegrádi országok (V4) vasúti vezetői a hét végi, Zakopánéban tartott egyeztetésük során egyetértettek abban, hogy egyenrangú félként kívánnak együttműködni a nyugat-európai vasúttársaságokkal. Tájékoztatták egymást a vasút-átalakítás helyzetéről. Az elhangzottak tükrében kiderült, hogy az átszervezésben a MÁV Rt. sok tekintetben a többiek előtt jár. A magyar vasúttársaság kialakította azt a szervezetet, mely az egy év múlva a más vasutak előtt megnyíló pályák közös használatának szabályozásával foglalkozik. Csehországban most van napirenden a vasúti törvény elfogadása, az átalakítási koncepció véglegesítése. Lengyelországban mindössze három éve született meg a vasúti törvény, de nincs elfogadott vasút-átalakítási terv. A szlovákok ugyan teljesen önálló társaságokat alakítottak (pálya-, illetve kereskedő-vasúti), de a kezdeti tapasztalataik ellentmondásosak.
A vezetők szerint a változásoknak nem lehet az a fő célja, hogy a vasutak egymástól szerezzenek megrendeléseket. A közutak terhelését kell csökkenteni, illetve a nagy sebességű vonatoknak kell átvenniük a légi utasokat. Ezt a feladatot az egymással sok tekintetben együttműködő vasúttársaságok egy egységes európai rendszer keretében oldhatják meg. (HÉ)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.