A hazai gyorskiszolgáló éttermek piacát vezető McDonald's Magyarország Kft. 2001-ben 80 étteremmel 20,848 milliárd forint nettó árbevételt könyvelhetett el, az egy évvel korábbi 18,5 milliárdot követően - jelentette be Branislav Knezevic ügyvezető igazgató. A forgalom nagyobb részét, közel 53 százalékát a 29 franchise-partner 40 étterme termelte ki.
A társaság a múlt évben üzemi szinten már 800 millió forintos nyereséget mutatott fel, de a nettó eredmény a beruházások miatt még negatív volt. A cég 2001 végéig 82 millió dollárt fektetett be Magyarországon. Az idén további négy étterem nyitását és a régiek felújítását figyelembe véve újabb 1,3 milliárd forintnyi fejlesztést tervez. Az ez évi üzleti terv 8,5 százalékos bevételnövekedést és nettó nyereséget irányoz elő. A beszállítói arány jelenleg 66-34 százalék a hazai partnerek javára. Ennek kapcsán lapunk kérdésére az ügyvezető igazgató kifejtette, igaz, hogy évekkel korábban a magyar beszállítói hányad még 90 százalék körüli volt, de a termékköltségek 20 százalékát kitevő hasábburgonya szállítására minőségi kifogások miatt a korábbi magyar partner helyett nyugat-európaira kellett váltani. Hozzátette: elsődleges céljuk ma már inkább a hazai beszállítóik exportképessé tétele.
A húspogácsa-szállító Loba Kft. már megfelel ennek a kritériumnak, tavaly mintegy 2,1 millió euró értékben szállított külföldi McDonald's éttermeknek. A szükséges beruházások után a szószellátó kecskeméti Univer, illetve a csomagolóanyagot gyártó Onix is ezek sorába tartozhat - emelte ki az ügyvezető igazgató. (SGy)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.