Éves összehasonlításban több mint 50 százalékot esett 2001-ben a GKI Gazdaságkutató Rt. és a Webigen Rt. azon mutatójának értéke, mely a magyar kereskedelmi cégek internetes gazdasági várakozásait tükrözi. Az index értéke 2001 harmadik negyedé-
vében volt a legalacsonyabb, a negyedik negyedben mérsékelten emelkedett, de végig a pozitív tartományban maradt, ami azt jelenti, hogy a társaságok várakozásai összességében még optimisták maradtak.
A cégek véleménye szerint az új technológiák elterjesztésében az államnak stratégiai szerepe van. Álláspontjuk szerint vissza nem térítendő támogatásokra, beruházási adókedvezményekre és kamatmentes hitelekre lenne leginkább szükség.
A hazai kereskedelmi cégeknek jelenleg 78 százaléka bír internetkapcsolattal, de többségük csak kismértékben képes hasznosítani az ebből származó előnyöket. A vállalatok a világháló segítségével ma még nem tudnak jelentősebb erőforrás-megtakarítást elérni, az internetes kapcsolódással bírók aránya 2002 végére mégis elérheti a 90 százalékot.
A kereskedelmi vállalatok 38 százaléka használja a világhálót rendelések feladására, s több mint 50 százaléka ajánlatkérésre. Az interneten keresztüli beszerzés terjedésének azonban még mindig gátat szab, hogy ötből két vállalat bizalmatlan az ilyen tranzakciókkal szemben. Egyharmaduk úgy véli, hogy elektronikus beszerzési alkalmazások használata számára nem lenne költséghatékony. Az ilyen projektek megtérülését késlelteti, hogy a magas beruházási költségekhez sokszor magas üzembentartási kiadások járulnak. (TZ)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.