A hagyományos off-line cégek előretörésére a legjobb példa a kilenc nagy légitársaság által alapított Opodo indulása és sikere. A többek között a német Lufthansa, az Air France és a British Airways támogatását is élvező cég 65 millió eurós támogatást kapott alapítóitól, hogy költséghatékony világhálós értékesítési csatornává váljon. A német utazási irodák szövetsége összefogásra és ellenlépésekre buzdítja a piaci szereplőket az Opo-dóval szemben. Az Európa-szerte hirdetett Opodo-ellenes bojkott azonban egyelőre süket fülekre talált.
Az Opodo annak ellenére repülőrajtot tudott venni, hogy az európai versenyhivatal számos korlátozásra kényszerítette. Sikerét jelzi például az is, hogy öszszesen két hónapos működéssel a második leginkább látogatott utazási internetes portáloldallá vált Németországban. Az indulást a tulajdonosok biztosította tőkéből pénzelt nagy hirdetési kampány és a kínált nagy kedvezmények segítették. A Jupiter felmérése arra is rámutat, hogy az Opodót Németországban egy szintén off-line alapokra építő cégóriás, a német vasúttársaság utazási oldala tudja csak népszerűségben megelőzni.
Megjelent Európában a német Otto-csoport támogatásával az amerikai gyökerű Travelocity, nagy hangsúlyt fektetnek internetes stratégiájukra olyan nagy utazási irodák, mint a TUI vagy a Thomas Cook, és a világhálós portálokat üzemeltető tőkeerős internetszolgáltatóknak is kivétel nélkül van utazási oldaluk.
VG-összefoglaló
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.