BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zuhant az RTL-csoport nyeresége

Az RTL-csoport adózás és leírások előtti nyeresége (EBITDA) a 2000. évihez képest tavaly 35 százalékkal esett vissza - jelentette a Financial Times (FT) és a Netzeitung. A brit lap szerint a veszteség fő forrása az a már tavaly év elején is jelentett 2,3 milliárd eurós goodwill-értékcsökkenés, amelyet a Freemantle-Media tartalomszolgáltató a Pearson-csoporttól hozott magával az RTL-hez. A Netzeitung az RTL veszteségét a hirdetési piaci tavalyi visszaesésével magyarázza.

A hazai RTL Klub televízió egyelőre nem hozta nyilvánosságra tavalyi eredményeit. A Világgazdaság úgy értesült, hogy a csatorna nettó reklámbevétele 2001-ben 20,7 milliárd forint volt. A brit Pearson lapkiadásból és televíziózásból származó profitja 116 millió fonttal csökkent 2001 folyamán. A páneurópai műsorszolgáltató csoportszintű árbevétele 4,5 milliárd euró volt 2001-ben. Annak ellenére, hogy a múlt év az eszköztulajdonosok számára a hirdetési piac visszaesése miatt az utóbbi évtized talán legnehezebb időszaka volt, az RTL televíziós üzletágának árbevétele kismértékben, 2,9 milliárd euróra emelkedett, és növelni tudta piaci részesedését is.

A hazai reklámügynökségek nem érzékelik azt a visszaesést, amit nyugat-európai kollégáik. Nem látnak lényeges eltérést a tavalyi és az idei év reklámpiaci startja között. Szászkő László, a Hat reklámügynökség ügyvezetője szerint 2002 számukra különösen lendületesen indult, elsősorban három jelentős ügyfelük, az IKEA, az OBI és a Suzuki jóvoltából, amelyek az elsők között kezdték kampányukat. A Pan-Media Western képviseletében hasonló tapasztalatról számol be Bognár Tamás ügyvezető, aki szerint multinacionális ügyfeleik a tavalyihoz képest előbb kezdtek hirdetni, elsősorban a gyorsan forgó fogyasztási cikkek szektorában.

Óvatos viszont a telekommunikációs ágazat. A Novacom képviseletében Kocsis Virág lapunknak elmondta: bár márciustól június végéig folyamatosan hirdetni fognak, a Matávtól várt referenciaajánlat híján egyelőre nem az eredetileg eltervezett intenzitással. A 168 Óra hetilap hirdetési igazgatója, Erdősi László az eszköztulajdonosok oldaláról erősíti meg, hogy az it-szektor ez év elején visszafogottabb volt, mint tavaly, és hasonlót figyeltek meg a pénzügyi terület hirdetőivel kapcsolatban is. Erdősi szintén erősnek találja az autóipar médiajelenlétét.

Somlói Zsolt, a MindShare ügynökség ügyvezetője szerint a hirdetési aktivitás megfelel a múlt évinek, minden ügyfelük arányosan költ. Véleménye szerint az intenzív médiajelenléttel is összefügg, hogy januárban megugrott például a gépkocsik értékesítése. A Juventus Rádió kereskedelmi igazgatója, Nagy Tamás arról számolt be, hogy a csatorna kisebb és közepes hirdetőinek jelenléte változatlan, néhány multinacionális ügyfelüknél kisebb visszafogás, illetve tartalékolás érzékelhető.

Munkatársunktól

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.