BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akcióban a hollywoodi filmcégek

Online mozibokszot alakított ki az öt legnagyobb hollywoodi filmstúdió. A Movielinktől a Warner Bros., a Paramount Pictures, a Universal Studios, a Sony Pictures Entertainment és a Metro-Goldwin-Mayer Inc. újfajta mozizási szokás kialakítását várja, és nem utolsósorban üzleti hasznot remélnek. Nem akarnak a zeneüzletágban már-már kezelhetetlen veszteségeket elkönyvelni a másolt kalóztermékek miatt.

A mozi többször bizonyította, hogy képes megújulni: a filmek DVD-n való terjesztése is sikeresnek bizonyult. Csak 2001-ben 4,6 milliárd dollár árbevételt eredményezett a hollywoodi stúdióknak, amelyek az online mozizástól még nagyobb bevételt várnak. Igaz, a Movielink vezetője, Jim Ramo egyelőre visszafogott az üzleti sikerek tekintetében. Előbb fejleszteni kell az online piacot és tesztelni kell az árakat.

Az előzetes információk szerint egy a mozikban már korábban vetített film "internetes kölcsönzési" ára 1,99 dollár, míg a mostanában a vásznon látható film esetén 4,95 dolláros ár képzelhető el. A Movielink egyelőre 170 filmet ajánl az internethasználók figyelmébe, köztük olyanok is vannak, mint az Egy csodálatos elme, vagy a Harry Potter.

A szolgáltatás a videomagnóéhoz hasonló funkciókkal párosul, vagyis a mozit bármikor meg lehet szakítani, illetve a már látott vagy éppen unalmasnak tartott részeken tovább lehet pörgetni a képeket. Az egyszer már elindított filmre a nézőnek 24 órája van, hogy a végére érjen, akkor ugyanis automatikusan törlődik.

Jim Ramo szerint az egyik legnagyobb piac a jelenleg 25 millióra becsült háztartás mellett - ahol szélessávú internetelérésre van mód - az egyetemista-főiskolai hallgatói réteg, valamint az utazó célközönség, akik akár laptopjaikon keresztül nézhetik majd a legjobb filmeket egy-egy utazás alkalmával. A szolgáltatás egyelőre csak Amerikában érhető el.

Eddig egyedül a CinemaNow nevű online mozilinken futottak mozifilmek. A CinemaNow-t a Lions Gate Entertainment, a Microsoft Corp. és a Blockbuster alakította meg. A moziportált naponta 50 000-en látogatják. Igaz, közülük mindössze egy százalék veszi igénybe a fizetős szolgáltatással elérhető filmeket.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.