A kelet-európai terjeszkedés a célja annak a szövetségnek, amelyet a közelmúltban kötött az Air Berlin és Niki Lauda közelmúltban alapított cége, az N. L.-Luftfahrt GmbH. A szövetség megerősítését szolgálja az az üzleti lépés is, amelynek eredményeképpen az Air Berlin átveszi az osztrák cég 24 százalékát. A partnerek jelenleg úgy gondolják, nem akarnak a brit, olcsó jegyeket árusító társaságokkal együttműködni. A Lauda-cég első gépe - amely a "flyniki" nevet viseli - tavaly novemberben indult azzal a céllal, hogy a Neckermann utasait szállítsa a hét hat napján Bécsből és Salzburgból a Kanári szigetekre, Mallorcára, Madeirára és Egyiptomba. Hetente egyszer Las Palmasba is repülnek. A tervek szerint a társaság az idén áprilisban két új Airbust állít forgalomba.

A kelet-európai terjeszkedés lépéseként a tavalyi évben Magyarországon is megjelent két diszkont-légitársaság. A Germanwings és a SkyEurope Ferihegy 1-re szállítja az utasokat Európa több városából. Az olcsó légitársaságok Ferihegy mellett érdeklődtek a debreceni és a sármelléki lehetőségek iránt is. Információink szerint a fejlesztések megvalósítása esetén jó esélye van Sármelléknek arra, hogy olcsó légitársaság naponta hozzon-vigyen utasokat több európai nagyvárosba. Debrecenben bár korábban voltak tárgyalások olcsó légitársaság fogadásáról, ám eredmény nem született. A cívis városban most abban bíznak, hogy a Germanwings és a SkyEurope érdemesnek tartja ebből a városból is kiszolgálni a kelet-magyarországi, továbbá a szomszédos romániai és ukrajnai megyékből utazni kívánókat.

Ferihegyen - mint azt a Budapest Airport illetékesétől megtudtuk - folynak tárgyalások további diszkonttársaság fogadásáról is. Más forrásokból azonban úgy hírlik: jelenleg szünetelnek a tárgyalások a korábbi jelöltekkel. (LI)