Számos külföldi vállalat és a piacvezető hazai társaság tervezi nagyobb, több száz millió forintos reklámkampány indítását Magyarország szombati európai uniós csatlakozását követően - erősítették meg a lapunknak nyilatkozó médiaügynökségek vezetői.

Értesüléseink szerint a nagy hirdetők között lehet a tejtermékeket gyártó Müller Milch, amely már jelen van a hazai piacon, komolyabb reklámkampányt azonban még nem indított Magyarországon. Pedig a német hirdetési piacon a tophirdetők között található a cég. Új reklámozóként léphet a piacra az osztrák gyümölcsitalokat gyártó társaság, a Pago is.

Bognár Tamás, a PanMedia médiaügynökség ügyvezető igazgatója jelezte: a vállalati hirdetések mellett jelentős összegek kerülhetnek a Nemzeti Fejlesztési Hivatal révén is reklámpiacra. Ezek mellett pedig számos oktatási program kampánya is elindul pályázatírás és nyelvtanulás terén - véli a szakember.

Az új szereplők mellett a hazai piacvezető márkák is fontolgatják, hogy termékeik védelme érdekében erőteljes kampányba kezdenek május elseje után. Információink szerint olyan meghatározó társaságok piaci expanziója várható, mint a szeszes italok, köztük az Unicum gyártója, a Zwack, a konzerveiről ismert Globus Rt. és a tojásos tészták specialistája, a Gyermely Rt.

Jéhn József, a Globus Konzervipari Rt. alelnöke megerősítette: átfogó marketingkampánnyal készül a cég májustól az uniós határok megnyitása miatt éleződő versenyre. Jelezte: a vámok megszűnésével a cég külföldi termékek tömeges megjelenésére számít, ezért a májusi marketingtevékenységgel a fő céljuk a már meglévő piaci pozíció megtartása és a márkanév további erősítése.

A tavalyihoz képest az idén több mint 10 százalékkal magasabb marketingbüdzsével vágott neki az évnek a Gyermely Rt. - nyilatkozta lapunknak Káhn Norbert, a cég kereskedelmi igazgatója. Mint mondta: a hatékonyság érdekében fordítanak az idén nagyobb összeget a hirdetésekre.

A Zwack Rt.-nek már jelenleg is két nagy televíziós kampánya fut és a közeljövőben várhatóan megkezdődik az Unicum reklámkampánya is - mondta Kerényi Péter kommunikációs igazgató.

A kis és közepes büdzsével rendelkező ügyfelek közül elsősorban osztrák és a lengyel vállalatok piaci aktivizálódását várja Macher Szabolcs, az OMD ügyvezető igazgatója. Szerinte is elsősorban a tejtermék-, az alkohol- és az édességgyártók erősíthetik kommunikációjukat. Összesen 1-2 milliárd forintos pluszköltés várható az EU-csatlakozásból a reklámpiacon - véli a szakember.