Londonba, Athénbe, Rómába, Párizsba, Prágába, Barcelonába és Katowicébe indulnak június 24-én a Wizz Air diszkont-légitársaság gépei Budapestről, de néhány héten belül továbbiak megjelenése is várható - közölte a vállalat keddi tájékoztatóján Váradi József vezérigazgató. A tegnap indult internetes foglalás első óráiban több száz jegy kelt el, a bevezető akcióban pedig 16 ezer egy irányba szóló jegyet ad el 990 forintért, illeték és adó nélkül.
A Wizz Air várhatóan több lengyel-, spanyol-, franciaországi, belgiumi, illetve hollandiai várost kapcsol be a hálózatába. Várakozása szerint már egy-másfél éven belül eléri az évi 1,5 milliós utasszámot, s ezzel nyereséggel zárhatják az évet. Váradi szerint két-három év alatt a lengyel LOT és a cseh CSA mögött a harmadik legnagyobb közép-európai légitársasággá válnak. Érdeklődésünkre kifejtette: a hatmillió eurós első tőkebevonást nagyon rövid időn belül követi az újabb. Lapunknak februárban azt mondta, hogy 35-40 millió euróról van szó, ám az erre vonatkozó tárgyalások elhúzódtak. Értesülésünk szerint egyes pénzintézetek túl kockázatosnak vélték az üzletet. Váradi közölte: jelenleg nincs banki hitelük, de később esetleg szükség lesz rá.
Előrehaladott tárgyalások folynak több szállodacéggel, autókölcsönzővel és biztosítóval, hamarosan ezek szolgáltatásait is igénybe vehetik a cég honlapjára látogatók. Egyelőre nem tervezik, hogy kapcsolódó üzletágat (például pénzügyi szolgáltatás, távközlés stb.) létrehozzanak.
A Wizz Airnek Budapesten legalább két, azonos kategóriába tartozó versenytársa lesz: a szlovák SkyEurope és a brit Easyjet, mindkettő több nyugat- és dél-európai célállomást kínál, a SkyEurope már fél éve a piacon van és bővíti szolgáltatásait. London esetében a repülőtér is megegyezik (Luton), így várhatóan egyedül árban juthat versenyelőnyhöz, ha tartja a szigorú üzleti modell előírásait.
Az Easyjet a napokban erőteljes kampányt indított Magyarországon: hamarosan Londonba, Berlinbe és Dortmundba viszi az utasokat. A két német várost szerdától kapcsolja be hálózatába, ám Magyarországról csak később lehet helyet foglalni. Európa legnagyobb diszkont-légitársasága sokat vár a német piactól, több mint 80 százalékos helykihasználással számol. Az Easyjet Berlin Schönefeld repülőteréről kezdi meg működését. Június 21-től Köln/Bonn, július 21-től Dortmund repülőtereiről is indít járatokat, együtt 23 célállomásra.
Piaci pozíciója azonban csak akkor szilárdulhat meg, ha több versenytárs eltűnik, és felszabadulnak a repülőtéri fogadóperiódusok (résidők). A TUI utazási iroda égisze alatt működő Hapag-Lloyd Express nem tart az új piaci szereplőtől, vezetője szerint van hely a piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.