WPP: a Greyre is vevő lehet
A világ második legnagyobb reklámügynökségeként számon tartott angol WPP is érdeklődik a Grey Global iránt. Sir Martin Sorrell, a WPP vezérigazgatója a hét végén jelezte: fontolgatják az amerikai társaság megvételét. A 2003-ban 1,3 milliárd font forgalmú cég, amivel a hetedik legnagyobb ügynökség, a Grey megvásárlásával a forgalmát 18 százalékkal növelné.
A Grey ajánlattevői között van a Hellmann & Friedman kockázatitőke-társaság, korábban pedig úgy tűnt, a francia Publicis is vevő lehet a társaságra, azonban nemrég jelezte: nem tesz ajánlatot a Greyre. A kandidálók között lehet viszont a másik francia reklámügynökség, az Havas. A cég eladása szeptemberben esedékes.
Az angol reklám- és marketingügynökség múlt pénteki tájékoztatóján jelezte azt is: 14,8 százalékkal emelkedett adózás előtti profitja az év első felében az előző esztendő hasonló időszakához képest, és további emelkedést várnak 2005-ben és 2006-ban is. A mostani növekedésben fontos szerepet játszott a portugáliai labdarúgó Európa-bajnokság, az athéni olimpia és az év végére eső amerikai elnökválasztás is. (VG)