BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dupláz a régióban a Quelle

A Karstadt Quelle AG 2008-ig megduplázza a forgalmát a régióban - jelentette be budapesti tájékoztatóján a német cég csomagküldő üzletágának kelet-közép-európai elnöke. A terjeszkedésben a magyar leányvállalat fontos szerepet kap, innen indítják be a romániai üzletet.

Nehéz napokat él át Európa legnagyobb áruházi kiskereskedelmi és csomagküldő konszernje, a német Karstadt Quelle AG. A közel másfél milliárd euróra duzzadt veszteséget jelentős átszervezéssel, karcsúsítással és tőkeemeléssel kívánja felszámolni a cégvezetés - vázolta a fejleményeket budapesti tájékoztatóján Harald Gutschi, a konszern csomagküldő üzletágának kelet-közép-európai elnöke. Hozzátette, a veszteséget a németországi áruházi kiskereskedelem termeli, a konszern árbevételének a másik felét adó csomagküldés nyereséges, s egyben a további növekedés letéteményese. Az utóbbi üzletág bevétele az idén a tervek szerint 7,8 milliárd euró lesz, 2006-ra pedig már 8,5 milliárdot érhet el. A növekedés egyik fontos eleme a külföldi forgalom felfuttatása lehet, ami az üzletág teljes bevételében jelenleg 24 százalékot képvisel, de két év múlva el kell érnie a 28 százalékot - hangsúlyozta az elnök. A konszern 2006-ig 14 új piacon akar megjelenni, ezek zöme Kelet-Közép-Európában van. A terjeszkedésre ezen időszak alatt 15 millió eurót fordít, aminek meghatározó részét - 13 milliót - a vevőszerzésre, a fennmaradó 2 milliót az infrastruktúra kiépítésére fordítja. Ezzel akarja elérni, hogy a régió jelenlegi évi 200 millió euróra tehető forgalma 2008-ra megduplázódjon.

Magyarország - ahol már 11 éve van jelen a cég - a terjeszkedésre szánt összegből több száz ezer euróval részesedik majd - emelte ki Kanizsai Zsuzsa, a

Quelle Bt. ügyvezető igazgatója. Az itteni leányvállalat, amely a több tíz milliárd forintra tehető hazai áruküldő szolgáltatásokban piacvezető, a következő három évben megduplázza jelenlegi 100 fős létszámát, jövőre 30 százalékkal növeli raktárterületét, és jelentős összegeket fordíthat a vevőszerzés eszközeire, a katalógusok kínálatának bővítésére és specializálására. Növelni akarja az internetes megrendelések arányát is, ami jelenleg 5 százalékos; ehhez az ügyvezető biztató jelnek ítéli, hogy tavalyhoz képest az arány megduplázódott, s ez a tendencia jellemző lehet a következő évekre is. (Összehasonlításul elhangzott, hogy Németországban az online megrendelések aránya a teljes forgalomban már eléri a 20 százalékot.) A magyarországi cég 2006-ra lehetőséget akar teremteni a részletfizetésre, az áruhitel-konstrukcióra is.

Fontos szerepet kap a magyar leányvállalat a régiós terjeszkedésben is. Az anyacég 2005-ben kíván a román piacra lépni. Az üzlet beindítását a budapesti részleg irányítja, s egy ideig többféle szolgáltatást is nyújt majd a bukaresti leányvállalatnak.

A csomagküldő üzletágban beszállítóként is szerepet vállal Magyarország. A katalógusok kínálatának közel 10 százaléka magyar gyártmányú. Főként ruházati és lakástextiltermékeket szállítunk, tavaly ennek az értéke elérte a 40 millió eurót - válaszolta kérdésünkre a magyar ügyvezető.

A magyarországi növekedéssel kapcsolatban a közép-európai elnök megjegyezte, hogy a potenciális piacméret alapján a régió piacvezetői közé tartozhatna, az itteni üzletet azonban gyengíti a példátlanul magas általános forgalmi adó és a bizonytalan árfolyam-politika.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.