Teljes átvilágításba és a nemzetközi összehasonlító módszereket felhasználva értékelő munkába foghat az American Appraisal Magyarország Vagyonértékelő Kft. Ez a társaság nyerte el ugyanis 14,5 millió eurós vállalási árral a magyar légitársaság piaci értékének meghatározására kiírt pályázatot. A megbízás magában foglalja a légitársaság eszközértékelését és üzleti értékének meghatározását. A legfontosabb eszköznek számító gépparknak a felét már az elmúlt három évben vásárolt, vadonatúj Boeing NG típusok teszik ki. Ez a tény hosszú távon javítja a légitársaság pénzügyi helyzetét és megítélését. A Malév pontos értékére egyebek között az Aviation Solutions International Tanácsadó, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. (ASI) nevű társaság is kíváncsi lesz, mivel egyedül ez a cég adott be - egyelőre nem tudni, jogilag mennyire érvényes - ajánlatot a légitársaság privatizációs pályázatán. Az ÁPV Rt. várhatóan már ezen a héten közli, hogy jogi szempontból van-e kifogása a dokumentumokkal kapcsolatban.
Az idén márciusban életre hívott ASI-t június elején jegyezték be a cégbíróságon. Főtevékenységként üzletviteli tanácsadást jelöltek meg, de a hárommillió forint jegyzett tőkéjű kft. az okirat szerint légijármű-kölcsönzéssel, személy- és teherfuvarozással, repülőtér-építéssel, fémmegmunkálással, szerszámgyártással és még film- és videoterjesztéssel is foglalkozik. A tagok (Középesy Kálmán, Dombóvári András és Heckenast Kornél) jelentős befolyással bírnak a cégben, feltehetően csaknem egyenlő arányban tulajdonosok.
Pályázni kizárólag a 99,95 százalékot kitevő és mintegy 3,5 milliárd forint névértéket képviselő részvénycsomagra lehetett. A vételár minimum 90 százalékát a vevőnek készpénzben kell kifizetnie, és legfeljebb 10 százalékára kárpótlási jegyben is ajánlatot tehetett. A kárpótlási jegyet az ÁPV Rt. a névérték 174,2 százalékán veszi figyelembe.
Az ASI legfontosabb első lépése a tőkeemelés lehet, legalábbis erre figyel leginkább a privatizációs szervezet. A tőkeemelés első részét az adásvételi szerződés hatálybalépésétől számított 30 napon belül kell teljesíteni. Így ha tényleg az ASI-t hirdetik ki győztesnek, akkor arra még az idén sort kell keríteni. Amennyiben valóban az ASI lesz a befutó, akkor heteken belül hozzáláthat a Malév hitelállományának "aktív" kezeléséhez. Szakértők véleménye szerint ez esetleg átütemezést is jelenthet.
Az új tulajdonosra váró légitársasági vezetés addig is a bevételek maximalizálásával és a kapacitáskihasználás javításával, továbbá újabb célállomások beállításával igyekszik kedvezőbb helyzetet teremteni az átmeneti időszakban. A november elsején életbe lépő téli menetrendben például a New York-i járat az eddig megszokott heti hét alkalom helyett csak ötször, a torontói a heti négy helyett csak háromszor közlekedik. Megmarad ugyanakkor a heti három alkalom a Hainan légitársaság által üzemeltetett Budapest-Peking járatnál. Itt az első két hónap 75-80 százalékos kihasználtságot hozott.
A Boeing 767-200-as repülőgépeik felszabaduló kapacitását a charterforgalomban kívánják hasznosítani, kiegészítve a Boeing 737-800 NG gépek által nyújtott kapacitást. A téli menetrendi időszakra tervezett chartercélállomások: Marrákes, Agadir, Hurghada, Sarm-es-Sejk, Dubai, Bangkok, Phuket, Goa, Male, Varadero.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.