Néhány éven belül Dunakeszit tenné meg a Talent típusú elővárosi vasúti járművek kelet- és közép-európai javító és karbantartó központjává a vasúti járműgyártásban világelső Bombardier Transportation. A Magyarországra irányuló technológiai transzfer három lépésben valósulna meg, ám csak akkor, ha a kanadai központú cég nyeri meg a MÁV által harminc plusz harminc járműre kiírt elővárosi vasútfejlesztési tendert. Stephan Krenz, a Bombardier Transportation eladásokért felelős elnökhelyettese lapunknak elmondta: először a németországi Aachenben összeszerelt járművek tesztelése és üzembe helyezése kerülne Dunakeszire, majd a kocsik belső elemeinek beszerelése, végül a végszerelése is. Az első villamos motorvonatok 2006 elején érkezhetnének Magyarországra, s a kiírásban szereplő első harminc motorvonat leszállítása 2008-ra be is fejeződhetne.
A Budapest környéki elővárosi forgalom az összforgalom közel 80 százaléka, ami naponta 110-120 ezer ember ingázását jelenti. A Bombardier szerint ezt az utasforgalmat a Talent járműcsaládból a négyrészes, hatajtós, négyszáz fős motorvonatok képesek a legkedvezőbben elszállítani, akár csúcsidőben, összekapcsolva, akár csúcsidőn kívül, egyedül futva. A négytagú Talent járműcsaládon belül az ülésekre vetített árával ez a vonat számít a legolcsóbbnak. Jens Henke, a Bombardier régiós eladásaiért felelős igazgatója szerint csak akkor lenne szükség az elővárosi vonalakon emeletes vasúti szerelvényekre, ha az egy szerelvényre vetített átlagos utasülőhely-igény meghaladná a 350-et, márpedig az érintett magyarországi pályaszakaszon nem generálódik ekkora forgalom.
A Lengyel Államvasutakból (PKP) kivált varsói regionális vasúttársaság a napokban írt ki a MÁV-éhoz hasonló elővárosi vasúttendert, igaz, ott csak 14 plusz három villamos motorvonatra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.