Néhány éven belül Dunakeszit tenné meg a Talent típusú elővárosi vasúti járművek kelet- és közép-európai javító és karbantartó központjává a vasúti járműgyártásban világelső Bombardier Transportation. A Magyarországra irányuló technológiai transzfer három lépésben valósulna meg, ám csak akkor, ha a kanadai központú cég nyeri meg a MÁV által harminc plusz harminc járműre kiírt elővárosi vasútfejlesztési tendert. Stephan Krenz, a Bombardier Transportation eladásokért felelős elnökhelyettese lapunknak elmondta: először a németországi Aachenben összeszerelt járművek tesztelése és üzembe helyezése kerülne Dunakeszire, majd a kocsik belső elemeinek beszerelése, végül a végszerelése is. Az első villamos motorvonatok 2006 elején érkezhetnének Magyarországra, s a kiírásban szereplő első harminc motorvonat leszállítása 2008-ra be is fejeződhetne.

A Budapest környéki elővárosi forgalom az összforgalom közel 80 százaléka, ami naponta 110-120 ezer ember ingázását jelenti. A Bombardier szerint ezt az utasforgalmat a Talent járműcsaládból a négyrészes, hatajtós, négyszáz fős motorvonatok képesek a legkedvezőbben elszállítani, akár csúcsidőben, összekapcsolva, akár csúcsidőn kívül, egyedül futva. A négytagú Talent járműcsaládon belül az ülésekre vetített árával ez a vonat számít a legolcsóbbnak. Jens Henke, a Bombardier régiós eladásaiért felelős igazgatója szerint csak akkor lenne szükség az elővárosi vonalakon emeletes vasúti szerelvényekre, ha az egy szerelvényre vetített átlagos utasülőhely-igény meghaladná a 350-et, márpedig az érintett magyarországi pályaszakaszon nem generálódik ekkora forgalom.

A Lengyel Államvasutakból (PKP) kivált varsói regionális vasúttársaság a napokban írt ki a MÁV-éhoz hasonló elővárosi vasúttendert, igaz, ott csak 14 plusz három villamos motorvonatra.