BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

méterről méterre

Áruházat vett Szófiában a Slancsev Den AD

Az OTP-hez tartozó DSK bank hiteléből szófiai áruházat vásárolt a bolgár Slancsev Den AD hotelüzemeltető vállalat. Az ügylet értéke 20 millió euró volt, a várnai központú társaság 18 millió eurót vett fel a magyar tulajdonú pénzintézettől. A BNN hírszolgálat szerint a vállalat két fekete-tengeri szállodát, egy telket és a megvásárolt CUM áruház raktárkészletét ajánlotta fel fedezetül. A Slancsevnek 472 ezer leva (280 ezer euró) az alaptőkéje, s 55 százalékban egy plovdivi üzletember a birtokosa. A várnai mellett egy plovdivi idegenforgalmi központ is a tulajdonában van. A társaság tavaly nettó 8,35 millió levás forgalmat ért el, a nettó nyereség 191 ezer leva volt. Az idén az első félévi bevétele 3,58 millió leva volt, ez 40 százalékkal magasabb, mint a tavalyi hasonló időszakban. (VG)



Csődben Donald Trump egyik üzletága

Csődvédelmet kért az ingatlanmilliárdos Donald Trump a szállodákat és kaszinókat üzemeltető Trump Hotels & Casino Resorts Inc. leányvállalata számára. A lépéssel várhatóan négyszázmillió dollárral mérsékelhetik a cég jelenleg fennálló 1,8 milliárd dollárnyi tartozását. Az üzletág már nyolc éve folyamatosan veszteséges, s gyakorlatilag nincs pénze a hotelek és kaszinók fejlesztésébe, illetve újak építésébe, miközben a versenytársak egyre több szállodát és bevásárlóközpontot húznak fel Atlantic Cityben és New Jerseyben, a Trump cég számára fontos városban, illetve államban. (Bloomberg)



Nagyvárosok a MAPIC 2004-en

Elsősorban a nagyvárosok fokozottabb jelenléte jelenti az újdonságot az idei MAPIC-en, azaz a nemzetközi kereskedelmi ingatlanok vásárán. A nagy testvérhez, a MIPIM-hez hasonlóan évente Cannes-ban megrendezett kiállításon a kiskereskedők, beruházók és a fejlesztők számítanak a közönség magjának, de a rendezvény a városközpontjaik megújulását a bevásárlócentrumtól váró városoknak is ideális terep, hogy potenciális beruházókat találjanak. Így az idén november 17-19-ig tartó eseményen a több mint 1400 kiskereskedelmi cégen kívül nyugat-európai nagyvárosok mellett Washington, Charlotte és Milwaukee is képviselteti magát. Az elmúlt években Budapest rendre lemaradt a MIPIM-ről, holott például Prága, Ostrava, Karakkó, Varsó, Ljubljana és különösen Moszkva, valamint Szentpétervár hatalmas területen mutatkozott be. (VG)



Az IKEA Lengyelországban terjeszkedik

A svéd bútoripari kiskereskedő IKEA újabb lengyelországi beruházást tervez másfél milliárd zloty (85 milliárd forint) költséggel, amelynek keretében a következő három év során új áruházat épít Lódzban és kibővíti poznani, wroclawi, gdanski és krakkói kapacitását. A vállalat jelenleg nyolcezer embert foglalkoztat az országban, és hét áruháza van. Magyarországi leányvállalata, a két áruházat üzemeltető IKEA Lakberendezési Kft.-nek itthon 11 százalékos piaci részesedése van, és az augusztus 31-én zárult üzleti évben 26,1 milliárd forintos bruttó árbevételt ért el. (WBJ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.