Már negyedik évébe lépett a Mazda6? Nem is tűnik annyinak, hiszen formavilága annyira eltalált, hogy a tavalyi modellfrissítés során a külsőn alig változtattak valamit a tervezők. Elöl-hátul lendületesebb lökhárítót, új hűtőrácsot kapott a kocsi, belül pedig az új bevonó/felületi anyagok, a puhább, kárpitborítású kartámaszok és az új tervezésű középkonzol hívja fel magára a figyelmet.
A márka modelljei mindig is arról voltak nevezetesek, hogy az elnyűhetetlenséget párosítják az utazási komforttal és a biztonsággal. A frissített Mazda6 arra született, hogy a régi értékek megőrzése mellett a vezetés örömét ötvözze az utazási kényelemmel.
Ebben nyújt komoly segítséget a magyar piacon év elején bevezetett kétliteres, részecskeszűrővel ellátott dízelmotor kétféle (Standard Power 120 LE/320 Nm vagy High Power 143 LE/360 Nm) változata. Ezek a négyhengeres, 16 szelepes motorok majdnem olyan finoman járnak, mint a hasonló teljesítményű benzinesek. És robbanékonyak.
Már a gyengébb, a Standard Power kivitel sem egy kerti traktor, hiszen annak sem kell 11 másodperc, hogy az 1440 kilós autót százra gyorsítsa. Ez a motor 3500-as percenkénti fordulatszámnál nyújtja maximális teljesítményét, és 2000-nél a 320 newtonméteres forgatónyomatékot. Mindehhez 6 literes átlagfogyasztás járul 100 kilométeren.
A márka szerint a Standard Power változat a költségérzékeny vásárlóknak készült, akik ugyanakkor kedvelik a dinamikus autózást. A Mazda6 CD120 modell bevezető ára 5,4 millió forint.
A sportosabb vezetési stílust kedvelőknek való a nagyobb teljesítményű High Power kivitel, amely 7 lóerővel és 50 newtonméterrel múlja felül elődjét, miközben átlagfogyasztása fél literrel kevesebb, és közben úgy tesz, mintha sokkal nagyobb lenne: turbólyuknak nyoma sincs, alapjárattól egyenletesen és rugalmasan húz. Ugyanakkor a nagyobb utazási élményért és az egy másodperccel jobb gyorsulásért nem kell nagyobb fogyasztással fizetni, hiszen a két modell a gyár szerint azonos mennyiségű üzemanyagot igényel.
Ennek révén a 64 literes tartály sem ürül ki sűrűn, úgyhogy a Mazda6 CD-motoros változatai valóságos ezredesek: csak 1000 kilométer megtétele után kérnek utántöltést.
Egyébként a dízeles modelleknél érzékelhető leginkább, hogy javítottak a Mazda6 zajszigetelésén – optimalizálták a karosszériaszerkezetet, 18 különböző ponton helyeztek el új hangelnyelő elemeket, s alacsonyabb gördülési zajú abroncsokat választott a gyár. A rendkívül kulturáltan járó gázolajos motorok hangja így sohasem tolakodó, és vibráció sem jut az utastérbe.
A korábbi dízeleket jellemző kattogást az küszöböli ki, hogy ezeket a motorokat egy második generációs közös nyomócsöves rendszer táplálja, amely – a vezetési körülményektől függően – ciklusonként többször – akár kilencszer is – végzi a befecskendezést. A viszonylag alacsony – 16,7:1 – sűrítési arány is hozzájárul az üzemi zaj és a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez, ugyanakkor javítja a motor teljesítményét és növeli a forgatónyomatékot.
A kétliteres olajosok alapfelszereltségéhez is hozzá tartozik a hatfokozatú kézi váltó, a manuális légkondicionáló, a tengelyirányban és magasságban állítható kormány, a négy elektromos ablakemelő, a négy hangszórós, CD-lejátszós rádió, a távirányítású központi zár és hat légzsák.
Tengelytáv (mm) 2675
Csomagtér (l) 500
Menetkész tömeg (kg) 1440
Üzemanyagtank (l) 64
Gumiméret 195/65 R15
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás (s) 9,5
Teljesítmény (LE/ford.) 143/3500
Nyomaték (Nm/ford.) 360/2000
Átlagfogyasztás (l) 6
Alapár 6,1 millió forint
Tengelytáv (mm) 2675
Csomagtér (l) 500
Menetkész tömeg (kg) 1440
Üzemanyagtank (l) 64
Gumiméret 195/65 R15
Végsebesség (km/h) 205
Gyorsulás (s) 9,5
Teljesítmény (LE/ford.) 143/3500
Nyomaték (Nm/ford.) 360/2000
Átlagfogyasztás (l) 6
Alapár 6,1 millió forint-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.