BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megújult a Pesti Est

Jelentős fejlesztésekbe kezdett az ingyenes programajánlók piacának egyik legnagyobb szereplője, a Pesti Est. Közben azonban a riválisok, a Flyerz és az Exit sem tétlenkedik. Azzal, hogy nemrég sikerült kiharcolniuk a multiplexekbe való bekerülést, várhatóan növekszik a verseny a több milliárd forintos forgalmú szegmensben.

Az Est Média a múlt héttől megújította, magazinosította legismertebb termékét, a Pesti Estet. A lap elsősorban a 18–24 éves korosztály legfontosabb elvárásainak figyelembevételével változott meg – jelezte Hanák Tamás, az Est Média stratégiai értékesítési igazgatója. Új lett a címlap, a tartalomjegyzékben markáns színkód különbözteti meg az egyes elemeket; és megjelent többek között a szubjektív filmajánló, valamint bővült a zenei rovat.

A Pesti Est mellett a csoport egy teljesen új kiadvánnyal, az Estnekeddel is piacra lépett a múlt héten. A kéthetente megjelenő magazint a 13–18 éves korosztálynak szánja az Est Média. A változtatások mögött vélhetően az is áll, hogy a korábban évekig az ingyenes programajánló-piac főszereplőjének számító Est Médiának 2004 óta két másik szereplővel a Medianow Kft. által kiadott Flyerzzel, valamint a magyar magazinpiacon erős befolyású Sanoma Budapest Exit nevű lapjával is fel kellett vennie a versenyt. Előbbit 122 762 példányban terjesztették a legutóbbi negyedévben.

Az Exit példányszáma esetében a Sanoma kénytelen volt változtatni a tervekhez képest, mert mint Vékási Andrea lapigazgató elmondta, a Pesti Est kizárólagos megállapodásai miatt nem sikerült bejutniuk a multiplexmozikba. Így a tavalyi harmadik negyedéves 119 ezres terjesztési példányszámot az év utolsó három hónapjára 103 ezerre csökkentették. Időközben azonban sikerült egyezségre jutni a mozikkal, így 2006. január–március között újból 117 ezerre növelték a példányszámot. Az Est Média 2004-ben 2,24 milliárdos nettó bevételt ért el, ebből a Pesti Est és a különszámok 1,2 milliárdot hoztak, míg a második legnagyobb té-telt a vidéki lapok jelentették. Hanák Tamás nem nyilatkozott a tavalyi évi bevételekkel kapcsolatban, de információink szerint vélhetően hasonló forgalommal zárta a 2005-ös évet is a magazin. A Flyerz kiadójában tavaly novemberben új befektető szerzett tulajdonrészt. A társaság 2005-ben közel 300 milliós árbevételt ért el – jelezte érdeklődésünkre Fellner Krisztián, a kiadó Medianow Kft. vezetője. Hangsúlyozta azt is, hogy az idén 50 százalékos bevételnövekedéssel kalkulálnak. A 15–29 éves korosztályra összpontosító magazinosabb jellegű kiadványban is lesznek majd újítások, de ezt előbb egy kutatás előzi meg – mondta a vezető. Vékási Andrea az Exit teljesítményével kapcsolatban mindössze annyit jelzett: sikerült a tervnek megfelelően haladni.

erőfölény nélkül

A Gazdasági Versenyhivatal tavaly próbálta kideríteni, hogy az Est Média kizárólagos megállapodásai alkalmasak-e a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának megsértésére. A versenyhivatal végül azt jelezte, hogy a csoport erőfölényes helyzetét nem bizonyították a vizsgálat során.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.