BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A VB német mérlege: 16 ezer tonna snack, 2 milliárd liter víz, 6 millió tubus

Jót tett a forró nyár és a labdarúgó világbajnokság a német élelmiszerkereskedelemnek. Júniusban hetenként 105 millió euróval többért adtak el élelmiszert és háztartási vegyiárut, mint az előző év hasonló időszakában.

Az ACNielsen adatai szerint a teljes forgalom hat százalékkal nőtt ez év júniusban, a tavalyi hatodik hónaphoz képest. Különösen sok fogyott sós rágcsálnivalókból, amelyekért júniusban 90 millió eurót adtak ki a fogyasztók, majdnem 14 százalékkal többet, mint az előző évi hatodik hónapban. Mennyiségben ez 15 800 tonna snacket jelent. A kategórián belül legnépszerűbbnek a burgonya chips, sós mogyoró és ropi bizonyult. A kánikulának köszönhetően a jégkrém-eladások is jelentősen emelkedtek, és a gyártók a VB-re kihozott speciális termékeikkel eltalálták a futball szurkolók ízlését.

Csak az élelmiszerkereskedelemben 152 millió euróért értékesítettek jégkrémet Németországban, júniusban. Itt a növekedés 7 százalékos, a múlt év hatodik hónapjával szemben. Igaz, hogy az első félévi, összesített jégkrém-tendencia így is 3 százalék mínuszt mutat a tavalyi első félévhez képest, mivel a hűvös német tavasz fékezte a keresletet. A napozószerek szintén profitáltak a forró júniusból. Ebből a termékcsoportból közel 30 millió euró forgalmat ért el a kiskereskedelem.

Összesen 6,4 millió csomagolási egységet (flakont, üveget, tubust) adtak el, szemben a tavaly júniusi 5,6 millióval. Az első félévi összesítés azonban itt is mínuszt mutat, tavalyhoz képest. Az elmaradás mértéke 9 százalék. A vébé alatti meleg napok nagy győztesei közé tartozik az italgyártó szektor is. Alkoholmentes szomjoltó italokból ugyanis a német élelmiszerkereskedelem 840 millió euró bevételre tett szert, ami 3 százalékkal haladja meg az előző évi hatodik hónap mutatóját. Közel 1,8 milliárd liter ásványvizet, colát és egyéb szomjoltót vásároltak csak a boltokban. VGO

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.