BUX 39,646.83
+0.75%
BUMIX 3,729.45
+0.41%
CETOP20 1,755.75
0.00%
OTP 8,366
+2.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+2.38%
0.00%
ZWACK 18,800
+0.53%
-8.42%
ANY 1,570
+0.64%
RABA 1,075
0.00%
0.00%
+0.94%
0.00%
0.00%
OPUS 167.8
-0.71%
0.00%
+2.53%
0.00%
+0.21%
OTT1 149.2
0.00%
+0.46%
MOL 2,890
-0.41%
0.00%
ALTEO 2,370
+0.85%
-5.88%
-0.21%
EHEP 1,020
0.00%
0.00%
-0.25%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.68%
-24.05%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.19%
+0.86%
0.00%
+0.76%
0.00%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
-1.36%
NAP 1,234
-0.32%
0.00%
+7.03%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Dunai kikötőket venne Koper

Szlovénia egyetlen ipari kikötőjének üzemeltetője, a Luka Koper Duna menti, egyebek között magyarországi és szerbiai kikötőket venne, de beszállna bulgáriai, albániai, horvátországi, sőt egyiptomi létesítményekbe is – idézi Robert Casar cégelnököt a szlovéniai Demokracija hetilap. Ám nem akarja a kiszemelt kikötők egészét megszerezni, Robert Casar szerint ugyanis az üzemeltetés felének átvétele éppen elég ahhoz, hogy „látni lehessen, mi történik ott”.

A társaság bővítené két meglévő koperi terminálját, és építene egy harmadikat is. Mindezt uniós strukturális alapokból képzeli el. Fontos lenne a kikötői vasút korszerűsítése is, mert ezen zajlik a kikötői forgalom 70 százaléka.

Casar szerint Szlovénia – kedvező földrajzi adottságaira alapozva – a mostaninál jobban is kihasználhatná vasúthálózatát. Ehhez a vasutat részben magánkézbe kellene adni és alaposan átszervezni. A Luka Koper az év első felében közel 50 millió eurós forgalmat ért el, 22 százalékkal nagyobbat az előző évinél.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek