Szlovénia egyetlen ipari kikötőjének üzemeltetője, a Luka Koper Duna menti, egyebek között magyarországi és szerbiai kikötőket venne, de beszállna bulgáriai, albániai, horvátországi, sőt egyiptomi létesítményekbe is – idézi Robert Casar cégelnököt a szlovéniai Demokracija hetilap. Ám nem akarja a kiszemelt kikötők egészét megszerezni, Robert Casar szerint ugyanis az üzemeltetés felének átvétele éppen elég ahhoz, hogy „látni lehessen, mi történik ott”.
A társaság bővítené két meglévő koperi terminálját, és építene egy harmadikat is. Mindezt uniós strukturális alapokból képzeli el. Fontos lenne a kikötői vasút korszerűsítése is, mert ezen zajlik a kikötői forgalom 70 százaléka.
Casar szerint Szlovénia – kedvező földrajzi adottságaira alapozva – a mostaninál jobban is kihasználhatná vasúthálózatát. Ehhez a vasutat részben magánkézbe kellene adni és alaposan átszervezni. A Luka Koper az év első felében közel 50 millió eurós forgalmat ért el, 22 százalékkal nagyobbat az előző évinél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.