T-Online: év végére háromszor több internetes tv-előfizető
A T-Online internetes televíziós szolgáltatásnak (T-Home TV, IPTV) szeptember elején már 3 ezer előfizetője volt, köszönhetően annak, hogy hetente most már több száz új megrendelést regisztrálnak - mondta Horváth János, a T-Online Magyarország vezérigazgató-helyettese kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette: a nagyobb érdeklődés hátterében nemcsak a tartalombővítés áll, hanem az is, hogy míg induláskor csak T-Online ADSL-előfizetéssel (széles sávú internet) lehetett igénybe venni a szolgáltatást, addig ma már enélkül is bárki előfizetője lehet az IPTV-nek. Megemlítette, hogy az előzetes tervek szerint a mostani 3 ezernél jóval több ügyfélre számítottak, ám azt kérdésekre válaszolva sem közölte, hogy mennyire.
Horváth János kifejtette: a T-Online egyedüliként nyújt Magyarországon kereskedelmi IPTV szolgáltatást, jóllehet a tavaly novemberi indulásukkor egy másik cég is bejelentette, hogy piacra lép. Hozzátette: sajnálják, hogy egyedüliként vannak piacon, mert a verseny elősegítené az IPTV gyorsabb elterjedését.
A T-Home TV jelenleg 33 városban, így a vezetékes telefonnal rendelkező háztartások mintegy felében érhető el. Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a tervek szerint az év végére mintegy 10 ezer előfizetőjük lesz. Koltai Péter multimédia igazgató elmondta: Magyarországon a háztartások 70 százalékéban van fizetős kábel- vagy műholdas tv-szolgáltatás, ami nemzetközi összehasonlításban is nagyon magas.
Franciaországban például csak 10 százalék körüli a fizetős tv-szolgáltatás elterjedtsége a háztatásokra vetítve. Az igazgató kifejtette: az IPTV szolgáltatás ott fejlődik robbanásszerűen, ahol nincs elterjedve a fizetős tv-szolgáltatás.


