- Az angol nyelvű MTV Europe-ot mintegy két évtized elteltével, néhány hete cserélték le a magyar nyelvű MTV-re. Nincs ez túl későn?
- Röviden: nincs. De bővebben is kifejthetem. A magyar piacon a Viva révén az MTV Networksnek erős pozíciói vannak, és – mint a németországi példa is mutatja – a két csatorna nem gyengíti egymást. Az MTV küldetése ráadásul ez: mindenütt jelen lenni, és mindenütt lokalizálni. Jelenleg is gőzerővel folyik például az MTV Arabia indulásának előkészítése. De visszatérve Magyarországhoz: úgy vélem, a magyar fiatalok megérdemlik, hogy magyar nyelvű – és részben Magyarországon gyártott – műsorokat nézhessenek kedvenc csatornájukon.
- Az MTV Networks több mint száznegyven helyi csatornát működtet világszerte, a kötelékében működő adók több mint 500 millió háztartásban elérhetők világszerte. Mivel lehet érvényesülni a globális piacon?
- Erősödik a verseny, egyre több csatorna küzd nézőkért és a hirdetőkért. Az MTV mellett – a nagyon erős márkán kívül – az szól, hogy a hagyományos televíziós és a digitális tartalmak kiválóan erősítik egymást. Az MTV Networks International a televíziós csatornákon kívül körülbelül 300 digitális érdekeltséggel, vagyis internetes honlapokkal és mobiltelefonon elérhető tartalmakkal is rendelkezik.
- Mik az MTV Networks tervei a kelet-közép-európai térségben?
- A török MTV tavaly indult, az idén debütál a magyar és az ukrán nyelvű adás, de a többi csatornánk – a Comedy Central vagy a Nickelodeon – lokalizálása is folyik. Nagyon érdekes kísérlet a két éve indult MTV Adria, egy közös csatorna a volt Jugoszlávia országaiban. Ezaz első ilyen vállalkozás az ország felbomlása óta; büszkék vagyunk erre a szerepünkre.
- Magyarországon mi lesz a következő nagy dobás?
- Egyrészről az MTV piaci helyzetét fogjuk erősíteni. Egyrészt 2008 elején elindul az MTV végleges honlapja, a jelenlegi honlaphoz (mtv.co.hu) sok érdekes funkciót és szolgáltatást illesztünk. Másrészről a programmingot erősítjük tovább: erős offenzíva várható a hazai gyártású műsorokban. Jövőre tervezzük a Comedy Central indulását. Ez a világ egyetlen sikeres vígjátékcsatornája, amelynek Európában jelenleg csak Angliában, Német- és Lengyelországban működik helyi adása. A magyar nézők Stephen Colbert révén ismerhetik ezt a csatornánkat: az ő műsora is a Comedy Centralon fut Amerikában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.