Az eseménynek azért van nagy jelentősége, mert ez még csak a második olyan NHL-meccs lesz, amelyet az Egyesült Államok határán kívül rendeznek, és a liga vezetői nem egy nagy „nemzeti piacot” választottak, hanem egy kisebb közép-európai országot.

A Prague Daily Monitor szerint a mérkőzés megrendezése 100 millió koronába (azaz valamivel több mint 1 milliárd forintba) kerülhet a szervezőknek. Mivel azonban a történelmi meccs iránt Csehországban – ahol amúgy is rendkívül kedvelt a jégkorong – hatalmas lehet az érdeklődés, úgy számolnak, hogy ez az öszszeg a jegyértékesítésből is viszszajöhet.

A prágai NHL-meccs is mutatja, hogy az amerikai profi ligáknak már nem elegendő az Egyesült Államok piaca: fokozatosan szeretnék meghódítani az egész világot. Fogyasztói piacuk szélesítésével ugyanis jelentősen növelhetik a közvetítési jogokból vagy a szponzorációból származó jövedelmüket.

A külföldi terjeszkedés ötlete – amit egyébként bemutatókkal, felkészülési meccsekkel már évek óta készítenek elő – a profi futball-liga (NFL) vezetőinek fejéből pattant ki. Az első amerikán kívüli NFL-meccset tavaly Londonban rendezték, s ezt követte egy NHL-összecsapás tavaly ősszel szintén a brit fővárosban.

Amennyiben így folytatódik, hamarosan egyre több országban rendezhetnek a különböző profi ligák mérkőzéseket. A profitorientált ligák minden bizonnyal arra a legnagyobb piacok meghódítására törekednek majd, ami azonban nem feltétlenül a legnépesebb országokat jelenti, eséllyel pályázhatnak az olyan kisebb országok is (mint például Csehország), ahol az adott sportág igen népszerű.

Így például az sem elképzelhetetlen, hogy Lengyelországban, ahol Robert Kubica sikereinek köszönhetően egyre többen kedvelik az autósportot például Nascar versenyt rendezzenek, vagy ha hazánk a közeljövőben kosárlabda nemzetté válik Budapesten NBA csapatoknak szurkolhatunk.