A cégalapító Josef Manner unokája, az idén 79 éves Carl Manner 1953. szeptember 14-én kezdett a családi vállalkozásnál dolgozni, majd 1970-ben az igazgatóság tagja lett. Az elnök-vezérigazgatói posztot 1992 óta töltötte be.

Feladatait az eddigi pénzügyi igazgató, Albin Hahn vette át, aki 2007 novemberében igazolt az Unilevertől Ausztria legnagyobb, tisztán osztrák kézben lévő édességgyártó vállalkozásához.

A Josef Manner Csokoládégyárat a most leköszönő Carl Manner nagyapja, Josef Manner alapította 1890. március 1-jén, mivel nem volt megelégedve a kereskedelemben kapható csokoládé minőségével és árával. Az édességgyártás történetébe az 1898-ban „239. számú ostyaszelet” néven piacra dobott Manner-nápolyival írta be magát.

Az időközben a Casali, Napoli, Ildefonso és Victor Schmidt márkaneveket is magáénak tudó Josef Manner & Comp. AG három ausztriai gyárában évente 48 ezer tonna nápolyit, rumos-golyót, csokibanánt és Mozart-golyót állítanak elő, amit a világ hatvan országába exportálnak.
A csaknem 800 alkalmazottat foglalkoztató családi vállalkozás legfontosabb piaca – Németország mellett – Csehország, Szlovákia, Magyarország, Horvátország és Szlovénia. A bécsi tőzsdén is jegyzett cég tavalyi forgalma 151,2 millió euró volt.

A magyar piacon elsősorban nápolyijáról ismert cég 2004-ben nyitotta meg első üzletét Bécsben - pontosan a nagypapa egykori édességboltja helyén, a Stephansplatzon. Innen származik a világhírű ostyaszelet márkajelének, a Stephansdomnak is az ötlete: üzlete ablakán kinézve ugyanis nap mint nap a székesegyházat látta Josef Manner.

A Manner tavaly decemberben két üzletet nyitott Münchenben. Itt a teljes édesség-szortiment mellett Manner-logós esernyőt, pólót, bikinit és svájci bicskát is lehet kapni. Az üzletben a bécsi kávéházak hangulatát idéző kávézó-sarkot is berendeztek.