Cégvilág

Don Pepe: visszaeshet a forgalom - 420 tonna mozzarella fogy évente

A vásárlóerő csökkenése és a kedvezőtlen gazdasági körülmények miatt megtörhet az eddigi növekedési trend a Don Pepe étteremláncnál, véli a cég menedzsmentje, mivel az árbevétel az idén várhatóan csak szerény mértékben emelkedik.

Az eltelt utolsó öt évben a magyar tulajdonú étteremlánc bruttó árbevétele csaknem megduplázódott. Míg 2003-ban a 26 étterem bruttó árbevétele 3,436 milliárd forint volt, addig 2007-re 6,147 milliárd forintra nőtt a bevétel az addigra 34 üzletre bővült étteremláncban.

Tavalyelőtt, 2006-ban a bruttó árbevétel 5,83 milliárd forintot tett ki. Az idén a kibontakozó gazdasági válság miatt a cégvezetés legfeljebb nagyon kis növekedést vár, inkább stagnálással számol. Ugyanezért a jövő év első negyedében inkább forgalom-visszaesésre számítanak a Don Pepénél.

A kedvezőtlen hatásokat pedig marketing akciókkal szeretnék kompenzálni.



A Don Pepe egységeiben 2007-ben összesen 3,434 millió vendég fordult meg, és további 1,12 millió házhozszállítást teljesítettek. A Don Pepe étlap kínálata teljesen egységes, különbségek csak a napi ajánlatban lehetnek, ez felel meg leginkább a szakma követelményeinek.

A hálózat nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a minőség ugyancsak egységesen magas legyen, hiszen bármely étteremhálózat sikerének ez az egyik alapvető kritériuma. A beszállítók túlnyomó része is minden egységnél ugyanaz. Természetesen bizonyos alapanyagok - mint például a friss zöldségek és gyümölcsök - beszállítása nem központosítható, ezeket az éttermek a helyi lehetőségek szerint, egyedileg szerzik be.

A Don Pepe alapanyagainak 70 százaléka Magyarországról származik, mindössze azokat importálják, amelyek belföldön nem termelhetők meg. Így például az olasz konyhához elengedhetetlen olívabogyó, szárított paradicsom, tenger gyümölcsei importból származnak.

Éves szinten például a Szarvasi Mozzarella Kft.-től 420 tonna mozzarella sajtot, a családi vállalkozásban üzemeltetett Mária Malom Kft.-től csaknem ezer tonna lisztet, az ugyancsak magyar Milko Kft.-től 180 tonna friss húst vásárol a cég. A Don Pepe a minőségbiztosítás mellett nagy súlyt helyez a termékfejlesztésre is: élenjár az élelmiszer- és vendéglátóipari innovációkban.

bevétel Don Pepe sajt hús forgalom
Kapcsolódó cikkek