BUX 52,675.9
-1.97%
BUMIX 4,380.91
-0.93%
CETOP20 2,521.92
-0.69%
OTP 17,610
-3.32%
KPACK 8,550
0.00%
0.00%
-0.57%
0.00%
-2.20%
ZWACK 16,700
+1.83%
0.00%
ANY 1,550
+0.32%
RABA 1,405
0.00%
+1.87%
0.00%
+0.28%
0.00%
-1.76%
-1.16%
-0.22%
-1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,652
-1.27%
-1.44%
ALTEO 2,300
-2.13%
+4.55%
-0.81%
EHEP 1,700
-1.73%
-1.23%
-1.58%
MKB 1,972
0.00%
-3.74%
-0.35%
-1.71%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
-2.59%
-1.90%
0.00%
0.00%
+0.40%
-5.92%
GOPD 12,900
-0.77%
OXOTH 4,400
0.00%
-1.82%
NAP 1,826
-8.01%
0.00%
-4.17%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Drámai bejelentés a Louis Vuittontól - visszavonulót fúj a japán piacon

Törölte új tokiói zászlóshajó üzletének megnyitását a LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ egyik legangyobb luxusipari konszerne. A vállalat egy 10 emeletes épület bérleti jogait mondta vissza a Japán főváros központjában. A lemondás egyértelmű jele: a válság a luxustermékeket gyártó vállalatokat is elérte.

A Louis Vuitton''s japán érdekeltsége értesítette a Hulic Co., ingatlanfejlesztő céget egy hónappal ezelőtt, hogy a 2010 végi nyitást sem tartják elképzelhetőnek. A LV Tokio legelőkelőbb negyedében, Ginzában nyitott volna megaüzletet.

A luxuscégek szerint Japánban egyre csekélyebb az érdeklődés a luxuscikkek iránt. Japán hagyományosan nagy forgalmat generáló piac, a LV 56 üzeletet tart fenn a távol-keleti országban. Ám az elmúlt években a fejlődő országok, például India és Kína átvették Japán szerepét a globális porondon. Ma már a prémium szegmens forgalmának 15 százalékát bonyolítják, néhol szinte minden évben kétszámjegyű árbevételnövekedést könyvelnek el a vállalatok (Orosztországban például).

Japán a luxusszektor forgalmának 12 százalékát viszi, amely a Bain&Co. becslése szerint mintegy 175 milliárd eurót tesz ki. A luxustermékekre fordított kiadások a Bain tanulmánya szerint 2008-ban csaknem 7 százalékkal csökkentek, míg 2007-ben mindössze 2 százalék volt a visszaesés.

A gazdasági recesszió csak egyik oka annak, hogy az LVMH visszavonulót fúj a Japánban. Egyértelmű jelei vannak annak, hogy a fiatal japán nők tudatosabban válogatnak a kínálatból. Egy 21 éves fiatal úgy véli, ha egy cikk nem néz ki jól, nem érdekli milyen márkás. Néhány évvel ezelőtt a középiskolás diákok be sem léphettek az intézmény kapuján LV logós táska nélkül, ma már azonban meggondolják, hogy kiadjanak-e vagyonokat egy-egy darabért.

Kapcsolódó cikkek