BUX 43,218.51
-1.02%
BUMIX 3,779.07
-0.78%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,124
-2.50%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.53%
-0.57%
-0.98%
ZWACK 17,350
-0.86%
-3.80%
ANY 1,550
-0.96%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.62%
0.00%
-0.47%
OPUS 150.6
-0.92%
0.00%
-1.65%
0.00%
-0.37%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,884
-0.07%
+0.78%
ALTEO 2,940
-0.34%
0.00%
-1.87%
0.00%
+1.79%
-0.39%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+2.54%
+0.25%
+9.56%
-0.76%
NUTEX 11.25
+2.27%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Dübörög a táblavadászat! Eltörölt sebességkorlátozások

Országszerte több megyében indított táblavadász akciót az Országos Balesetmegelőzési Bizottság. A Heves Megyében indult akció lényege, hogy az autósok által feleslegesnek ítélt táblákat regisztrálják, és a vélelmezett hibákat jelentik a rendőrségnek, illetve a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak.

A táblázásért felelős Magyar Közút Kht. üdvözli a kezdeményezést: a lakosság aktív részvétele a közlekedés biztonságát növelő kezdeményezésekben mindig javítja a közlekedési morált. Bármilyen jó is az ötlet, arra mindenképpen fel kell hívni a figyelmet, hogy az OBB és a rendőrség nem osztozik abban a felelősségében, amit egy bekövetkező baleset, ne adj isten haláleset esetén visel az üzemeltető – nyilatkozta László Sándor, az MK Kht. vezérigazgatója.

Az ország több mint 30 ezer kilométeres közúthálózatán ugyanis kizárólag a Magyar Közút Kht. felelőssége a táblázás. Ennélfogva sem az OBB, sem a helyi rendőrség nincs abban a helyzetben, hogy döntést hozzon egy-egy tábla indokoltságáról.

Előfordul, hogy időnként kint marad egy tábla, ezért mindenképpen jó az akció. Sajnos azonban általában az a helyzet, hogy az autósok olyan táblák miatt bosszankodnak, amit a mi szakembereink indokoltnak tartanak, vagy egyszerűen kötelességünk kihelyezni” – mondja László Sándor.

A szakember elismeri, hogy adott esetben előfordulhatnak túlbiztosítások, olyan helyzetek, amikor a döntéshozó mérnök az indokoltnál szigorúbb sebességkorlátozással védi az autósokat. Az utas szakmának vannak rossz tapasztalatai a közlekedési morállal kapcsolatban, ezért előfordulhat, hogy ahol az 50-es sebesség megfelelő, oda 40-es táblát szerelnek. Az indokolatlan szigor persze ahhoz járul hozzá, hogy végül a szükséges korlátozást se vegyék figyelembe – mondta erről László Sándor. Általában azt tartja jónak, ha a konkrét veszélyforrásra figyelmeztető táblát használnak. Éppen ezért a társaság nyáron valamennyi főútvonalon ellenőrizte a sebességkorlátozásokat.

Az akció keretében mintegy 340 kilométeren töröltek el sebességkorlátozást, és további 17 kilométeren nagyobb sebességet tettek lehetővé. A baleseti statisztikák még nem állnak rendelkezésre, de ha kedvezők lesznek a tapasztalatok, akkor jövőre ismét felülvizsgálják akár az egész hálózatot is – ígéri a vezérigazgató. Addig is azt ajánlja az autósoknak, hogy ne a szomszédnak, a rendőrnek vagy a médiának panaszkodjanak, hanem jelentsék be észrevételeiket az Útvonalon, azaz a 06 40 188 866 telefonszámon. Az MK Kht. hatáskörébe tartozó bejelentéseket azonnal kivizsgálják, a mások felelősségi körébe tartozókat pedig továbbítják az illetékeseknek.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek