BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól tűri a válságot az online Ecseri

A vásárlási kedven egyáltalán nem, legfeljebb az átlagos vásárlási érték csökkenésén mérhető le a gazdasági válság hatása az internetes kereskedelemben – nyilatkozta lapunknak Gerő Viktor, a Vatera.hu ügyvezető igazgatója.

A legnagyobb hazai online piactérnek tartott vállalkozás számára a november–december általában az erős hónapok közé tartozik. Az üzletmeneten a krízis egyelőre alig hagyott nyomott, a cég adatai szerint az októberben regisztrált 130 ezer napi egyedi látogatói szám, decemberre 160 ezerre, a napi oldalletöltés ötmillióról hétre, a regisztrált felhasználók köre pedig 620 ezerről 690 ezerre emelkedett.

Az ügyvezető reményei szerint az utóbbi mutató az év végére átlépi a 700 ezres küszöböt. A napi licitek számában is emelkedés mutatható ki, decemberben 24–27 ezer között mozgott, és ebből 9500 volt a tényleges vásárlás, néhány hónappal korábban az üzletkötések száma nagyjából ennek a fele volt. A válság hatása leginkább abban érződik, hogy az online piactéren megjelenők mostanában már nem vásárolnak akkora egyedi értékben, mint korábban, ugyanazért az összegért inkább többféle terméket vesznek – mondta Gerő Viktor.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.