A Sony eladásainak 80 százalékát a nemzetközi piacokon bonyolítja, ezért különösen érzékeny a jen árfolyam-ingadozásaira. A cég mai bejelentése szerint a pénzpiaci hatás, valamint a karácsonyi szezonban is gyenge kereslet 95 százalékos nettó nyereségcsökkenést eredményezett a japán gyártónál – tudósít az AP.
A Sony ezzel több rekordot is megdöntött: először könyvelt el veszteséget a harmadik negyedévben, márciusban pedig 14 év után először veszteséget jelent majd be a teljes évre nézve is. A vállalat számára a karácsonyi szezon az év egyik csúcspontja, ilyenkor szokott fellendülni a kereslet a BRAVIA televíziók, Cyber-shot fényképezőgépek és Vaio notebookok iránt. Most azonban a húzóerőt jelentő elektronikai üzletág sem teljesített jól, a Sony pedig bevételének több mint felét a fenti termékek eladásából szerzi.
A TV üzletág tényleg lehúzta őket – kommentálta az eredményt a Macquarie elemzője. A Sony a tervek szerint 185 ezer alkalmazottjából 8 ezret bocsát el és 57 gyára közül ötöt vagy hatot zár be.