BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Három rossz "húzás" és elpártol a vevő - IBM felmérés

A fogyasztók gyorsan reagáltak a megváltozott gazdasági körülményekre - derül ki az IBM amerikai kutatásából, amely harmincezer fő megkérdezésével zajlott.

A vizsgálat megállapította, hogy az amerikaiak ma sokkal körültekintőbben vásárolnak, és amire nincs feltétlenül szükségük, az nem kerül a kosarukba.  A tavalyi évhez képest a vásárlók 90 százaléka költ kevesebbet és 45 százalékuk mond le olyasmiről, amire nincs szüksége, de egyébként megvenné. A vásárlók 60 százalékánál figyelhető meg, hogy kevesebbet költ elektronikai cikkekre, nyaralásra, lakásfelújításra és lakberendezésre valamint sportszerekre, és mintegy 40 százalékuk választ olcsóbb termékeket.

A vizsgált fogyasztók háromnegyede későbbre halasztja egy-egy vásárlását, vagy kevesebb terméket vesz, míg 60 százalék elmondása szerint igyekszik leértékeléskor vásárolni. A kereskedőknek egyre inkább számolniuk kell a hűtlenkedők növekvő csoportjával. Ők azok, akik nem sokat adnak a lojalitásra.

Az ár, egy-egy promóció, a kényelem, valamint a szélesebb választék befolyásolja őket. Általában a magasabb jövedelműek közül kerülnek ki, és harmadával többet költenek, mint egy lojális vásárló. De a hűségesek megtartása is változott: három rossz tapasztalat után ugyanis ők is más kereskedőhöz pártolnak.

A tanulmány teljes terjedelmében elérhető itt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek