Három rossz "húzás" és elpártol a vevő - IBM felmérés
A vizsgálat megállapította, hogy az amerikaiak ma sokkal körültekintőbben vásárolnak, és amire nincs feltétlenül szükségük, az nem kerül a kosarukba. A tavalyi évhez képest a vásárlók 90 százaléka költ kevesebbet és 45 százalékuk mond le olyasmiről, amire nincs szüksége, de egyébként megvenné. A vásárlók 60 százalékánál figyelhető meg, hogy kevesebbet költ elektronikai cikkekre, nyaralásra, lakásfelújításra és lakberendezésre valamint sportszerekre, és mintegy 40 százalékuk választ olcsóbb termékeket.
A vizsgált fogyasztók háromnegyede későbbre halasztja egy-egy vásárlását, vagy kevesebb terméket vesz, míg 60 százalék elmondása szerint igyekszik leértékeléskor vásárolni. A kereskedőknek egyre inkább számolniuk kell a hűtlenkedők növekvő csoportjával. Ők azok, akik nem sokat adnak a lojalitásra.
Az ár, egy-egy promóció, a kényelem, valamint a szélesebb választék befolyásolja őket. Általában a magasabb jövedelműek közül kerülnek ki, és harmadával többet költenek, mint egy lojális vásárló. De a hűségesek megtartása is változott: három rossz tapasztalat után ugyanis ők is más kereskedőhöz pártolnak.
A tanulmány teljes terjedelmében elérhető itt.


