Cégvilág

Hogyan (ne) sértsük meg kollégáinkat?

Az ausztrál Servcorp vállalat felmérést végzett arról, milyen viselkedési formák a legsértőbbek az irodai környezetben és mely nemzetek a legsértődékenyebbek, illetve a legtapintatlanabbak.

A Servcorp tapasztalatai szerint az amerikaiakat és a briteket a legkönnyebb megbántani a nem megfelelő irodai viselkedéssel, a legsértőbben pedig az ausztrálok viselkednek munkahelyükön – összegez a Reuters.

A cég összegyűjtötte azokat az irodai "bűnöket", amelyeket a legnehezebben bocsátanak meg a kollégák. Eszerint célszerű minden esetben köszönni, a vendégeket itallal kínálni. Ha valaki szeretné feldühíteni a kollégákat, elég ha hangosan beszél valakivel az irodán keresztül, folyamatosan mobiltelefonál vagy káromkodik.

A top ötbe nem került be, de szintén sértőnek ítélték a megkérdezettek, ha kollégájuk engedély nélkül használja íróeszközeiket vagy a magánéletükről kérdez. A felmérés szerint az angol és az amerikai üzletemberek sokkal könnyebben sértődnek mint, a több évezredes múltra visszatekintő szakmai tapasztalattal rendelkező nemzetek tagjai, például a japánok vagy a kínaiak.

Érdekesség, hogy az ausztrálok negyede úgy gondolja, az irodai káromkodás nem jelen gondot és alig volt köztük, aki habozna, ha el kéne döntenie, keresztnevén szólítsa-e főnökét. Utóbbi viselkedés a kínaiak szemében komoly sértésnek számít.

Servcorp kolléga viselkedés iroda
Kapcsolódó cikkek