BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

2,2 millió hazai elérési pont

A hazai internetes statisztikai adatok alapján két következtetés biztonsággal levonható. Egyrészt az online kommunikációs csatornák szerepe már ma is vitathatatlanul jelentős Magyarországon, másrészt van még növekedési tartalék az elérések tekintetében, akár a számítógéppel még nem rendelkező háztartások magas arányát, akár a számítógépet már beszerző, ám még nem internetes előfizetők jóval kisebb, de azért jelentős rátáját tekintve.

Az előző év végén már 2,2 millió hazai internet-hozzáférést regisztráltak, egy év alatt hozzávetőlegesen 10 százalékkal, több mint 200 ezerrel nőtt az előfizetések száma – állapította meg közös tanulmányában a GKIeNET és a T-Mobile. A magyar háztartások valamivel több mint 46 százalékában van jelenleg személyi számítógép, ezeknek túlnyomó része – 83 százaléka – valamilyen módon kapcsolódik az internetre is. Ez azt jelenti, hogy 2008 végén már 1,4 millió háztartásból érték el a világhálót Magyarországon. Az előfizetések számának bővülése egyébként hosszú évek óta dinamikus és töretlen: 2005 decemberében még alig haladta meg az elérési pontok száma az egymilliót, 2007 végén pedig már csaknem elérte a két évvel azelőtti állomány kétszeresét.

Az online csatornák nem csupán a vállalat termékeinek reklámait juttathatják el a fogyasztókig, hanem közvetlen vásárlási lehetőséget is kínálhatnak. A hazai online vásárlók szokásairól első alkalommal tavaly készített felmérést E-Shopping Report néven a KutatóCentrum és a HVG Press. A tanulmányból leszűrhető, hogy tavaly a felnőtt lakosság körében körülbelül 700 ezer volt azoknak a száma, akik többször is vásároltak a világhálón, ennél jóval többen, nagyjából kétmillióan pedig rendszeresen látogatták az eladói oldalakat, de inkább ár-összehasonlítás céljából. Az online értékesítési felület megnyitását tervező vállalatoknak érdemes észben tartaniuk, hogy a magyar vásárlóknak kevesebb mint a fele szokott internetes vásárlásaiért bankkártyával fizetni. Az is fontos, hogy a világhálón tavaly itthon a legkeresettebb termékek az elektronikai eszközök, a CD-k, DVD-k, könyvek, illetve ruhaneműk voltak.

Az online kommunikációs csatornák térnyerésében az előző év utolsó hónapja globális szinten mérföldkőnek számít, legalábbis a comScore – a világ egyik első számú internetkutató cégének – adatbázisa szerint. Decemberben ugyanis az egyedi látogatók száma – vagyis azoké, akik a hónap folyamán legalább egyszer csatlakoztak a világhálóra – első alkalommal haladta meg az egymilliárd főt, és ebben az adatban még nem is jelenik meg a kizárólag internetkávézókból, továbbá PDA-ról és mobiltelefonról szörfözők száma. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.