A Porsche Panamera szeptember 12-én mutatkozik be Németországban és a gyártó ígérete szerint a vezetési élmény, a komfort és a luxus tökéletes elegyét alkotja majd. Az alacsony futómű biztosítja a tipikus sportautó hatást, ugyanakkor az ülések tervezésekor a fő szempont az ergonómia volt.
A gyár hangsúlyozza, hogy mind a négy utas számára gondoskodnak a megfelelő kényelmi szintről, beleértve a "nagyvonalú" helykezelése a fej- és láb részeknél. Az S és 4S verziók esetében az elektronikus ülésvezérlés nyolc mozgatási formát tesz lehetővé. A Turbo változat mindezt meghosszabbítható ülőfelülettel, állítható gerinctámasszal és kormánnyal kombinálja.
A gyártó a sportosság mellett a modellek pakolhatóságát is hangsúlyozza: a cél, hogy négy bőrönd kényelmesen beférjen a csomagtartóba. Ennek megfelelően az S és 4S variációk esetében 445, a Turbónál 432 literes a csomagtér.
A minden utasnak járó légzsák és négy zónás klíma mellett a Panamera belső kialakítását a megrendelő tizenhárom stílusból választhatja ki, köztük több bőrfajtával kombinált huzatokkal és nemesfa burkolatokkal. A vállalat szerint ez a modell az első, amelyet a legmagasabb színvonalú, Burmester hangrendszerrel szerelnek. Az összesen 2 400 négyzetcentiméternyi membrán, a tizenhat csatornás erősítő és a 300 wattos mélynyomó gondoskodnak az élő koncerthez hasonló hangzásról.
A Panamera első kiadása kizárólag V8-as modellekből áll, hátsó- vagy összkerékhajtással. A belépő szintű S verziót 4,8 literes motor hajtja, amely 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, csúcssebessége 283 km/óra. A Turbó – nevének megfelelően – 4,8 litere biturbó motorral szerelt. Ez a modell már 4,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órát és csúcssebessége 303 km/óra. Az árakat tekintve a belépő szint 98 ezer euró (29 millió forint), a 4S 102 ezer euró (30,2 millió forint), a Turbo pedig 135 ezer euró (40 millió forint).
[enews_gallery id='493393']