Snüsszre szoktatnák át a cigizőket? - Nem kell tőle köpködni
A napokban a svéd Swedish Match és az amerikai Philip Morris International döntött úgy, hogy közösen gyártják és forgalmazzák a fogíny és a felső ajak közé beszorítandó zacskós dohánylabdacsot. A snus – Magyarországon snüsszként is ismerik – egyik előnye, hogy az ezt szopogatók számára, a több évezredes múltra visszatekintő, hagyományos dohányrágcsálással ellentétben, a nikotinélvezet nem jár szinte állandó köpködési ingerrel.
A trendet mások is követik: a Philip Morris USA tulajdonosa, az Altria csoport 10,4 milliárd dollárért megvásárolta a legnépszerűbb füstmentes dohányipari márkákat – Skoal és Copenhagen – forgalmazó UST-t. A British American Tobacco a svéd és norvég piacon jelen lévő Fiedler & Lundgren snusgyárat vette meg, a szintén brit Imperial Tobacco pedig a svéd Skruf cégben növelte tavaly százszázalékosra 2005-ben szerzett 43 százalékos tulajdonát.
A snuspiac Észak-Amerikában, valamint Norvégiában és Svédországban évente 5-6 százalékkal növekszik, s tavaly a forgalom 3,7 milliárd dollárt tett ki. A snus a legnépszerűbb füstmentes dohányzási forma Amerikában: a tubákolás, illetve dohányrágcsálás további egymilliárd dollárt hoz, míg a jelenleg még toronymagasan vezető cigizésből közel évi 80 milliárd folyik be.