Az ok egyszerű, a már amúgy is súlyos adóssággal küszködő városnak minden elérhető bevételre szüksége van, hogy fenntartsa a páratlan építészeti örökség tárgyi emlékeit. Velence vezetésének jelentős engedményeket kellett tennie a szponzori megállapodás részeként: az italon kívül a városképeket mindenütt alaposan elcsúfító gyorsbüféket is fel fognak állítani.
A La Stampa jelentése szerint az engedélyekért a Coca-Cola 2,1 millió eurót fog fizetni. A szerződéseket várhatóan rövid időn belül aláírják. Az automaták elhelyezésével szemben a városatyák csak annyi kötöttek ki, hogy a kilátást nem szabad zavarni. Az eddigi tervek szerint egy részüket a közlekedési csomópontoknál teszik ki, például a személyszállító hajók – a „vaporetto”-k – kikötőinél.
A tervekről beszámolva a torinói lap kesernyésen jegyezte meg, hogy a Szent Márk téren talán nem fognak túl nagy márkajelzések éktelenkedni, ha másért nem, hát azon kevés turista kedvéért, akik még keresik a művészi alkotásokat. A város polgármestere azzal védekezik, hogy nincs pénz sem az épületek rendbetételére, sem a roppant drága gát és zsiliprendszer megépítésére.