Cégvilág

Leszerepeltek a miniautók a törésteszteken

Az amerikai Autópálya-biztonsági Intézet tesztjeinek eredményei szerint a Smart fortwo, a Honda Fit és a Toyota Yaris 2009-es kiadásai nem nyújtanak teljes mértékben megfelelő védelmet ütközés esetén.

Az Insurance Institute for Highway Safety súlyos frontális karambolokat szimulálva tesztelte a Smart fortwo, a Honda Fit és a Toyota Yaris idei modelljeit. Az eredmények szerint az utasok súlyos fej- és lábsérüléseket szenvedhetnek, ha egy közepes vagy annál nagyobb autóval karamboloznak – írja az AP.

Az intézet elnöke leszögezte: a teszteket az utakon ritkán előforduló, nagy sebességű ütközéseknél végezték. Andrian Lund hozzátette: nyilvánvaló, hogy a vásárlók költséghatékonysági okokból választanak miniautókat, de felmerült a kérdés: az amerikai kormány üzemanyag-takarékossági intézkedései nem növelik-e a könnyebb, kevésbé biztonságos autók számát?

A kísérlet során a Smart fortwo egy Mercedes C osztállyal ütközött frontálisan, 80 kilométer/órás sebességgel. A csaknem kétszer nagyobb tömegű Mercedes utastere szinte alig sérült meg, a Smart viszont 450 fokos fordulatot tett a levegőben. A Honda Fit egy 2009-es Honda Accorddal karambolozott, szintén 80 kilométeres sebességgel. A tesztbábú feje az ütközéskor a légzsákon át is a Fit kormányába ütközött, ami komoly fejsérüléseket jelent. A Yarisnak egy 2009-es Toyota Camry "támadását" kellett kiállnia. Az autó az ajtó felől érkező ütést sikeresen állta, a bábuk térde azonban komoly sérülést szenvedett.

légzsák yaris Honda Toyota Mercedes töréstesz miniautó Smart
Kapcsolódó cikkek