Már az év autóját sem veszik Amerikában - Fotókkal
A 3900 fős üzem két műszakban szereli össze az óriáspickupot, valamint a manapság szintén nemigen kapós Ford Escape és Mercury Marine SUV modellt.
Az ilyen V6, V8 benzinmotorokkal döbörgő, 10 négyzetméter alapterületű óriások az elmúlt év május-júniusáig igen kapósak voltak, ám miután felugrott a nyersolaj ára, az amerikaiaknak átszámítva már 170 forintba került egy liter benzin.
Akkor hirtelen, egyik hónapról a másikra 15-20 százalékkal zuhantak a pickup és SUV eladások, Detriot pedig a fejét vakarta.
Aztán elővették a nagy értelmező szótárt, hogy mit is jelent az európai és japán kollegák által emlegetett gazdaságosság.
Majd következett a fekete szeptember, a jelzáloghitel válság, és egyszer csak arra ébredt Amerika, hogy az a pénz, amelyre számítottak, egyszerűen: nincs.
Az autóipar termékpaletta struktúraváltása persze azóta sem indult meg, hiszen ahhoz pénz kell, ami még az állami támogatást eddig nem igényelt Fordnak sincs.


