Cégvilág

Sajtóveteránok szövetsége segíti a lapokat a webes üzletben

Három veterán újságíró hozta létre a Journalism Onlinet-t, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a nyomtatott lapoknak az internetben rejlő anyagi lehetőségek kiaknázására.

A vállalatot a Court TV alapítója, Steven Brill, a Wall Street Journal korábbi kiadója, Gordon Crovitz és az AT&T Broadband egykori vezére, Leon Hindery hozta létre.

Az elmúlt hetekben két lap, a Rocky Mountain News of Denver és a Seattle Post-Intelligencer szűnt meg és több jelentős médiakonszern, példádul a Los Angeles Timest és a Chicago Tribune-t kiadó Tribune Co. is csődeljárásra kényszerült – írja az AFP.

Steven Brill a kezdeményezéssel kapcsolatban úgy nyilatkozott: több jelentős amerikai lap is érdeklődését fejezte ki, az alapítók pedig úgy érzik: ez a megfelelő pillanat arra, hogy a minőségi újságírás az internet haszonélvezőjévé és ne áldozatává váljon.

Az elképzelés szerint a Journalism Online olyan kereskedelmi modellt hoz létre, amelynek segítségével pótolható a nyomtatott újságok hirdetési bevételkiesése.

A készülő, jelszóval védett weboldalhoz a felhasználók előfizetés ellenében férhetnek hozzá. A cég vezetői leszögezik: az ott megjelenő tartalmakért azok tulajdonosai általuk meghatározott összeget kérhetnek. A kiadók számára a csatlakozás egyetlen feltétele, hogy a tartalmak egy részéért díjat kérjenek.

A Journalism Online felhasználói havi vagy éves előfizetést is választhatnak, amellyel az oldal teljes kínálathoz hozzáférhetnek. A cég keresőmotorokkal és más internetes vállalatokkal is megállapodásokat tervez.

hírdetés lap újság Wall Street Journal tv internet tribune AT&T journalism
Kapcsolódó cikkek