Cégvilág

600 óra a szélcsatornában - Ősszel jön az új Astra, Galéria

Az új Opel Astra világpremierje szeptember 17-én, a Frankfurti Autószalon lesz, de a márka már most közzétette a fotóit, hogy felcsigázza az érdeklődést.

A 4,42 méteres hosszával a kocsi elődjénél elöl és hátul is tágasabb, kényelmesebb utasteret kínál, hiszen tengelytávja 71 milliméterrel lett nagyobb. Karcsú, menetszélbe simuló karosszériáját a formatervezők és aerodinamikai mérnökök csapata 600 órán át tesztelték szélcsatornában. Nem véletlenül lett erősen döntött a szélvédő, és ereszkedő hátsó tetővonal újraírja a hagyományos hatchback (ötajtós) formát.

Az új generációs Astra azt a magas szintű kényelmet és biztonságot kínálja a kompakt autók között, ami az idei Év Autója kitüntetést elnyert Insigniával mutatkozott be a középkategóriában. Az Insigniához hasonlóan az Astra is aktív felfüggesztéssel (FlexRide) készül, ami ritkaságszámba megy ebben a szegmensben. Három beállítást - Standard, Sport és Tour - kínál a vezető számára és ez az aktív felfüggesztés teljes mértékben képes alkalmazkodni az eltérő vezetési stílusokhoz és sebességhez.

Olyan kivételes technológiai megoldások is jellemzik az autót, mint az új generációs adaptív fényszóró rendszer, a közlekedési táblákat felismerő kamera (Opel Eye) és az ergonomikus sportülések.

A nyolcféle, Euro 5-ös motor közül csak a legkisebbhez nem jár hatfokozatú váltó. Előzetesen annyit tudni, hogy a négy turbódízel motor az 1,3 és 2,0 liter közti hengerűrtartalom tartományban szerepel, és teljesítményük 95-től 160 lóerőig terjed.

Az 1,4, illetve 1,6 lovas benzinmotorok pedig 100 - 180 lóerősek, és mindkét méretben turbófeltöltővel is rendelhetők lesznek. Az 1,6 literes Twinport és a turbó változat próbagyártása már megkezdődött a General Motors Powertrain Magyarország Kft.-nél, a sorozatgyártást pedig a második fél év során futtatja fel a szentgotthárdi gyár.


[enews_gallery id='133336']

kompakt motor Insignia Opel Astra General Motors FlexRide Euro 5 turbódízel
Kapcsolódó cikkek