Csak tetszhalott a temetkezési marketing?
Az évi 13-15 milliárd forintot megmozgató magyar temetkezési piac több mint ötszáz cége a kórházban próbál erős pozíciókat kiépíteni egy-egy nővéren vagy a kórboncnokokon keresztül.
Gulyás Erika, a Budapesti Temetkezési Intézet (BTI) kommunikációs ügynöksége, az Issues Management tanácsadója a portálnak elmondta: trükköket kell kitalálni hogy az információk a jogszabályok betartása mellett el juthatnak a közönséghez. Az ismertség érdekében a temetkezési vállalatok például gyakran támogatnak rajtuk kívül eső eseményeket, rendezvényeket.
Amikor a szabályozás tavaly ősszel megváltozott, az új reklámtörvény egy rést is megnyitott a korábbi teljes tiltáson. A szigor immár nem vonatkozik az online csatornákra, hiszen itt nehéz sérteni a fogyasztók érzékenységét: aki a temetkezési szolgáltatók honlapjain jár, feltehetően célirányosan került oda. Egyes temetkezési cégek ezért a keresőmarketingben rejlő lehetőségekre mentek rá.
Számos új szolgáltatás reklámozására azonban így sem nyílik lehetőség: ilyen a Farkasréti temetőben kialakított, mediterrán jellegű Angyalok Kertje is. A cég szívesen használná azokat az ismert vállalkozókat, akik már előre helyet foglaltak maguknak ezekben, azonban sem az arcukat nem teheti a hirdetésekre, sem pénzt nem adhat nekik azért, hogy újságokban beszéljenek az új szolgáltatásról, és nem is szervezhetnek le ilyen megjelenéseket.


