A GE 2003-ban vásárolta fel az ausztriai jenbachi gázmotorgyárat, ehhez mintegy 125 millió euróból épített új gyártócsarnokot. További fejlesztéseinek része a fenti centrum is. A most elkészült Flowline gépsor meggyorsítja az áramfejlesztésre és a kombinált hő és elektromos áram előállításra használt generátorszettek gyártását, a központ pedig összeköttetést teremt a GE gázmotorgyártása és átfogó motorszervizelése között. Így amellett, hogy az ügyfelek testre szabott karbantartást kaphatnak, gyorsul a motor javítása is.
Az új központ először az európai régióra összpontosítja a tevékenységét, mivel itt a legnagyobb az igény az általános nagyjavításokra annak a több ezer üzembe helyezett gázmotornak köszönhetően, amelyeknél közeledik a rendszeres megelőző karbantartás, illetve a nagyjavítás időpontja. Az eredeti gyártó által végzett általános nagyjavítás gazdaságossági szempontból is jelentős előnyöket kínál az ügyfél számára.
„A gázmotor-szervizelő technológiai központ modernizálására a legjobb időben került sor, hiszen így magasabb színvonalon szervizelhetjük és a lehető leggyorsabban juttathatjuk vissza ügyfeleinknek a motorokat” – fejtette ki Prady Iyyanki, a GE Energy gázmotorgyártó divíziójának vezérigazgatója.
Az anyavállalat eközben a jövő alacsony fogyasztású sugárhajtóművein dolgozik a NASA-val. Munkájuk eddigi eredményét, a GEnx hajtóművet nemrég mutatták be a párizsi légikiállításon. E konstrukciót a Boeing–787 Dreamliners utasszállító számára fejlesztették ki. Tizenöt százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a CF6-os turbináknál, vagyis használatával repülőgépenként évente kétmillió dolláros megtakarítást ígér. Ha 200-300 utasszállítót az új hajtóművel szerelnének fel, azzal évente akár 800 ezer autó kibocsátásával egyenértékű szén-dioxid-mennyiséget lehetne kiváltani. A GEnx első turbinaháza és sűrítőlapátjai is kompozit anyagokból készültek, így a hajtómű 30 százalékkal tartósabb és 30 százalékkal kevesebb alkatrészt tartalmaz a hagyományosnál, emellett alacsonyabbak az üzemeltetési költségei is. A hajtómű 60 százalékkal halkabb a korábbiaknál, a világ minden tájáról eddig már 1100-at rendeltek belőle. VG
A Safran csoporthoz tartozó francia Snecma cég forgólapát-konstrukciókkal vesz részt a munkában.
A külső propellersoros sugárhajtómű-konstrukciók a CFM International LEAP-X programja keretében kiértékelés alatt álló távlati technológiák közé tartoznak.
A Safran csoporthoz tartozó francia Snecma cég forgólapát-konstrukciókkal vesz részt a munkában.
A külső propellersoros sugárhajtómű-konstrukciók a CFM International LEAP-X programja keretében kiértékelés alatt álló távlati technológiák közé tartoznak.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.